úterý 2. ledna 2018

Chalupářský bažant

Když nám nějaký nimrod daroval bažanta, považovala jsem to za pomstu. Většinou jsem ho pekla s nádivkou, ale já jsem si na něm nikdy nepochutnala. Bylo to na manželovi, aby toho divokého opeřence pozřel. Když před několika dny přinesl domů bažanty zrovna dva, šla jsem téměř do mdlob. Už jsem zase slyšela jak mám bažanta udělat s nádivkou a upect. Řekla jsem si, že ani omylem a začala jsem brousit po internetu. Netrvalo to ani dlouho a narazila jsem na bažanta po chalupářsku. Ingredience se mně zamlouvaly a tak jsem bez dlouhého mluvení připravila marinádu a uložila ptáka do lednice. Jediné proti čemu jsem zaprotestovala byla úprava pečením. Druhý den jsem bažanta v kastrole obložila jak se doporučuje v receptu a jala jsem se ho dusit. Musím říct, že jinou úpravu už nebudu praktikovat. Výsledek je famózní a autorovi nebo autorce receptu děkuji. Našla jsem ho tady.

Marinádu jsem udělala přesně podle receptu, ale ptáka jsem obložila jen jedním větším jablkem a větší cibulí. Se slaninou jsem taky nešetřila. Použila jsem náš, čerstvě vyuzený bůček. Šťávu jsem rozmixovala a ničím nezahušťovala. Příště ho zkusím upravit stejně a omáčku zaliji smetanou. Jen tak na zkoušku. Venku totiž visí ještě jeden pták.Mrkající Z toho prvního jsme měli oběd na Silvestra a dnes jsme dojedli druhou půlku.

Mám ještě jednu poznámku. Manželovi se bažanta nechtělo škubat, tak ho stáhl z kůže. Proto jsem ho nechtěla péct, protože by to byla suchá podešev.

Kdyby náhodou recept z vaření.cz zmizel ukládám k sobě. Snad se autorka nebude zlobit.

200 g anglická slanina
1 ks odleželý bažant
150 g máslo
1 ks středně velká cibule
5 ks menší jablko

Marináda:
2 lžíce med
3 špetky sůl
1 cl olivový olej
1 lžička mletá sladká paprika

Postup:

Bažanta oškubeme, v rámci možností zbavíme broků, jemné chloupky opálíme nad plamenem.
Poté bažanta zbavíme vnitřností, odřízneme hlavu a pařáty, řádně omyjeme ve studené vodě a po osušení jej osolíme.
Připravíme marinádu z pěti lžic olivového oleje, lžičky mleté červené papriky, trochy soli a dvou lžic medu. Pořádně promícháme a bažanta marinádou potřeme zevnitř i zvenčí.
Asi pět plátků anglické slaniny vpravíme bažantovi pod kůži na hřbetě a do útrob. Do útrob mu také vložíme asi 50g másla. Dalších asi 100g másla vložíme do pekáčku, do kterého bažanta posadíme hřbetem vzhůru. Nakrájíme na kolečka středně velkou cibuli a na čtvrtky několik zralých jablek. Tímto bažanta obložíme a část jablek dáme i do jeho útrob.
Takto připraveného bažanta na pekáčku dáme do předehřáté trouby na 200 °C a pečeme 2 hodiny. Pravidelně kontrolujeme a poléváme šťávou z pekáčku.
Poslední čtvrthodinku můžeme ubrat teplotu v troubě a zvolna dopékáme.
Jako příloha k bažantovi po chalupářsku se hodí rýže i brambory, ale klidně obojí dohromady.



Obrázek z Wikipedie

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.