středa 5. května 2021

Koláče trochu jinak

 Včera jsem se rozhodla pro malý experiment. Možná jste také viděli v TV reportáž z pražské cukrárny, kde mladá Slovenka peče koláče podle receptu své babičky a na ty koláče stojí před cukrárnou dlouhá fronta. Jde o koláče z kynutého těsta s tvarohem a ovocem a spoustou drobenky. 

Já jsem použila svoje tradiční univerzální těsto a trochu jiný postup, než když dělám naše tvarohové koláče. Vyválela jsem placku, vykrájela kolečka velká asi jako dlaň a na ně jsem dala tvaroh. Na tvaroh jsem nakrájela kousky zavařených broskví a hojně posypala drobenkou. Po upečení jsem každý koláč polila rozpuštěným máslem s rumem.  Přesně podle toho, jak to cukrářka prezentovala. Byla jsem moc zvědavá, co na to mažel. On je totiž hrozná konzerva. Nemá rád novoty, hlavně v kuchyni. Ale kupodivu chválil a musím říct, že i mně koláče moc chutnají. Bylo to trochu pracnější, než u mých klasických koláčů, ale stálo to za to. Ještě to chtělo pocukrovat, ale zdálo se mně, že už tak je to sladké až až.


Tady se vyplatilo zkusit něco nového. 

10 komentářů:

  1. Tak tohle budu muset vyzkoušet, díky za návod

    OdpovědětVymazat
  2. Ty musejí být moc dobrý. U nás se dělají svatební vázaný a taky je poléváme máslem s rumem a pak obalíme v cukru a jsou moc dobrý. No a ovoce mám v kombinaci s tvarohem moc ráda. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko koláče vypadají krásně. Já dělám s tvarohem a třešněmi docela často a ty jsou taky skvělé.
    Jaro to letos bere velice pozvolna u nás ještě nekvetou ani třešně, tak snad od víkendu to bude lepší, protože dneska je opravdu zima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti dají se dělat i s jiným ovocem. Dokonce tam měla uprostřed ještě nějakou marmeládu, ale to už pro nás dva diabetiky by bylo trochu silný kafe.

      Vymazat
  4. Jitu koláče vypadají suprově a já jsem si dneska na tebe vzpomněla,pekla jsem makové buchty a dělám stále z tvého receptu na univerzální těsto,musím moc pochválitbuchty jsou vynikající a já mám zákaz chodit do kuchyně,nezbylo by prý na snídani-no já se určitě dám,aby mě někdo nařizoval,bude závora ale já ji podlezu.pa Miluš

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají lákavě. Asi brzy vyzkouším... Kynuté buchty a koláče jsou u nás oblíbené.

    OdpovědětVymazat
  6. Nedávno jsem na tyto větší koláče myslela. Maminka je dělávala moc dobré, kynuté těsto ,jak byla zvyklá a jak jinak než vše od oka,že jo? Naučila jsem se to od ní a teď se v nich zdokonaluje i má dcera :-) Vypadá to, že na neděli si je naplánuji :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, určitě vyzkouším,tvé univerzální těsto je vynikající. Dělem i z něj pizzu,to si jej ovšem upravil trochu.Fukcarinka

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš, koláčky jsou povedené, nedivím se, že se po nich zaprášilo! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    ®

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...