úterý 20. července 2021

A je to zase tady.

 Ano, je to zase tady. Zahrádka vydává své plody a mě čeká zavařování, zavařování a zase zavařování. Ale nebrblám. Když vidím ty ceny v obchodech za zeleninu, která stávala pár korun, jsem vděčná za všechno, co můj muž na zahradě vyprodukuje. Je to sice řehole, protože i když se člověku nechce, nebo dokonce nemůže a nejraději by sebou hodil do postele, tak přijde ten největší nápor a musí se překonat. Zatím to začíná pozvolna, ale je to jen začátek. Pokud letošní slimáci nezlikvidují, co ještě zlikvodovat nestačili, jistě přijde větší nápor na mě a na moji kuchyni. Na zahradě se vyskytuje ještě jeden škůdce a tím je naše Sára. Včera vyhrabala nádhernou rebarboru, na kterou byl manžel náležitě pyšný, protože ji dal na jiné stanoviště a ona se mu odvděčila krásným růstem. Sára nejspíš žárlila a tak se do ní pustila. Sakumprdum ji vyšťourala i s kořínky. A tak je tady první úroda rajčat, a zavařeno pět sklenic okurek. Zítra bude nejspíš pokračování. 






17 komentářů:

  1. Jitko,hlášky,že budou zeleninové žně. Jak se zima zeptá,ty odpovíš- zásoby máme. To měl manžel radost ze Sary,zahradnice, pomocnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tovíš, že zuřil. Ale je to jeho miláček, tak už je odpuštěno.

      Vymazat
  2. Jituš, máš krásná rajčátka, ty moje se ještě zelenají, ale už se na ně těším. Také pilně zavařuji. Včera mi Květa přivezla nádherné meruňky. Už jsou zavařené. Já doma nemám Sáru, ale kromě slimáků, které mám pod kontrolou, mám ještě početnou armádu hryzců, kteří synovi zlikvidovali jabloňku a mně už tři keříky cukety a dva keříčky pažitky. Kdo ví, co nás ještě čeká. Měj se pěkně. Hela

    OdpovědětVymazat
  3. Hryzci jsou další mrchy. Taky nám užrali kořínky mladé meruňky a druhá, která zůstala nedotčená, pro změnu zmrzla, jak byly ty jarní mrazíky. Byla krásně rozkvetlá a nic.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituš asi z toho zavařování budeme obě mít radost v zimě. Zatím mám zavařeno 21 sklenic okurek ale byly jsme se podívat na pár dní u mladšího syna na baráčku a tak teď vše doháním. Když vidím ještě spoustu cukety a okurek ve skleníku,tak jdu raději plevelovat...Dneska jsem koukala na stromek angreštu proč tak rychle uschnul,když pořád lilo a ejhle já jej vyndala spíše vyryla bez kořínků,taky určitě od těch šmejdů hryzců. Ono nestačí,že jsem přišla o plno lilií a ještě toto.Opatruj se a skladuj do sklenic co se dá.Měj se fajn.Miluš

    OdpovědětVymazat
  5. Páni, to je nádhera Jituš. Tak ať ti to kde hezky od ruky.

    OdpovědětVymazat
  6. Závidím vám všem.Dříve jsem zavařovala opravdu ve velké...Teď za ty ceny sním raději ovoce i zeleninu raději čerstvé.Jen třešně!Doma(na Moravě)jsme měli vynikají třešni(chrupky). Prosili jsme lidi,ať si přijdou natrhat.Dnes 120 Kč za kilo.Jednu hrstičku jsem si koupila...
    Přeji klidné dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem u nás viděla třešně i za 190 kč. Děs, ale byly teda výstavní.Dostala jsem jednu na ochutnání, byla skvělé chuti, ale i tak mě cena odradila. Alena

      Vymazat
    2. Třešně jsem nezavařovala. Máme sice velkou třešeň a kvalitní třešně, ale letos než dozrály, tak stačil párkrát déšť a bylo po třešních.Z vlastních zdrojů bude ještě rybíz, angrešt, to tak na marmeládu a koupím broskve. Víc nedělám. Mám ještě předloňské zavařeniny a nikdo to moc nechce, všichni se vyhýbají sladkému, tak nač budu plýtvat energií.

      Vymazat
  7. Jituško,mě začíná teprve oranžovět první rajče, už ho chodíme okukovat :-)) Datlová taky teprve začínají. Okurky jsem zavařovala včera, 35 sklenic už je připravených na zimu.
    Zdravíme od nás i manžela a přejeme hodně sil při zpracovávání produktů ze zahrady :-) A + Z

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Alenko na balkoně v kbelíku dvě rajčata, ale nevím co jsou zač. Asi to budou ta datlová. Jsou to takoví hnovňousci a taky ještě nejsou úplně zralá.Nedají se ani vyfotit snad až zčervenají tak je bude vidět.

      Vymazat
  8. Jitu, máte pěkná rajčata i okurky. Dříve jsem je také nakládala okurky a zavařovala.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, zdravím. Zavítala jsem na Tvůj blog a tak se tu trošku rozhlédnu, jo. Koukám, že pilně zavařuješ, v zimě se to bude hodit. Večer se podívám zpětně na Tvoje ruční práce, to je mi blízké. Snad nevadí tykání... Měj se hezky Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc mně toho tady nezůstalo po přestěhování z blog.cz. nemám sílu doplˇňovat staré obrázky ručně. Tykání vítám.

      Vymazat
  10. Ahoj Jitko, drž se!!! Rajčata mám pořád ještě zelená a navíc se do nich dala plíseň. Nejsou broskve ani višně. Zavařila jsem prvních 5 sklenic pečeného čaje z rybízu a trochu josty. Měj se fajn, ať Ti zahrádka dělá radost!!!! Hela*

    OdpovědětVymazat
  11. Obdivuji všechny zahrádkáře. Když se urodí, je to fuška to zakonzervovat. Vidím to u sestry, která má zahrádku dost daleko a jezdí ještě k tomu na ni vlakem i tramvají (je v Brně), ale baví ji to a to je dobře. Jak Tě sleduji, tak hodně zavařuješ, máš moji poklonu.

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, jsi pracovitá jak včelička.
    Přeji krásné letní dny plné pohody. 😀

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...