neděle 26. února 2023

Amarylis

 Aspoň něco mně dělá radost. Krásně rozkvetly Amarylky , sice zase mezi nimi není ten bílý, který jsem tak dlouho hledala, ale už si myslím, že zparchantěl. Mám ještě dvě další cibule, ale ty vůbec nevypadají, že by chtěly kvést. No, nedá se nic dělat, kvůli tomu si nebudu rvát žíly. Snad se někdy k tomu bílému dopracuji. I když už začínám brouzdat po zahradnických e-shopech, když vidím ty ceny, jde mně mráz po zádech. Budu se muset obejít jen s muškáty do truhlíků, protože i ceny sazenic zeleniny budou asi v astronomických číslech. Kedlubny, okurky, rajčata a papriky si koupit musíme, aby se skleník využil a taky aby aspoň něco našinec ušetřil aspoň v létě. A taky aby si na zelenině pochutnal.







12 komentářů:

  1. Jsou moc krásné, mně letos nekvete ani jeden.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jitko, nestačím zírat. Nádhera!!! Moje teprve začínají vylézat ze země. ale na Tvoje postesknutí, papriky, rajčata i okurky si pěstuju ze semínek. Měj se hezky!!!!! Hela*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco si manžel taky pěstuje ze semínek, ale uvidíme letos ty sazenice jakou cenu zahradníci nasadí.

      Vymazat
  3. Dobrý den, moc zdravím. Už nějaký čas k Vám, paní Jitko, mrknu a musím říct, že jste velice šikovná a čilá, a to ve všech směrech!
    Amarylisy měl rád můj manžel, nějak postupem let ho tohle přešlo, no a na pěstování rajčat, okurek a drobné zeleniny jsem nezanevřela, proto si myslím,že jak píše nahoře paní Hela, bude nutné se spíše "vrhnout" na pěstování ze semínek. Rajčata se nám daří pěstovat i v nadm. výšce přes 700 m n/m, jsou skvělá a od léta do pozdního podzimu je jich opravdu hodně, zásobujeme obě rod. dětí, známé a ještě zavařuji...Moc zdravím Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám každou návštěvu mého blogu, tedy i Vás. Dřív jsem byla aktivnější, teď už mě nějaké zdravotní obtíže zpomalily, ale nerezignovala jsem. Už se motám jen kolem kytiček a ostatní v zahradě zůstává na manželovi.Moc se těším na vlastní výpěstky, protože ty ceny v obchodě jsou závratné.

      Vymazat
  4. Zeleninu na zahradě nepěstujeme, pro dva se to ani nevyplatí. Jedině pár sazenic rajčat, které manžel dostává od kamaráda a bylinky. Květiny jsou moje záležitost a ty prostě na zahradě být musí. Oba amarylisy kvetou nádherně. Zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, vždyť jsou nádherné. Nemusíš mít zrovinka bílý. Ty vícebarevné jsou pěknější.

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné květy.Asi se po amarylisu podívám.Je nádherný,ale jde o to,zda by mi kvetl.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné amarylisky, mívají rozličné barvy, taky je pěstuji. Kdysi jsem zachránila po zemřelé sousedce 16 cibulek a časem začaly kvést a daří se jim i namnožit. Mám ráda lotosové a vlastně všechny barvičky. Jsou dva druhy, některý se jmenuje hvězdník a jiné amarylis. Kvetou rozdílně, mám oboje. To je slávy, když narazí a vykvetou! Děkuji za připomenutí, musím se podívat, jestli už některá cibule vystrčila prstík. Ať se u vás amarylisy daří, jsou to domácí královny krásy :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem mnohokrát na blogu, ale i jinde vysvětlovala že hvězdník a amarylis jsou rozdílné květiny, byť ze stejného rodu, každá pochází odjinud a každá má jiný čas kvetení. Jenže v květinářstvích, velkopěstírnách a jinde prostě stále lidi blbnou tím, že pěstují jen hvězdníky ale u všech je napsáno amarylis... A kde se ti prosím tě podařilo sehnat cibule amarylky? Já se po nich pídím, a nemůžu dopídit.... Ráda bych měla oboje ale nějak mi to nevychází ....

      Vymazat
  8. Jitko zdravím, amarylisy ti kvetou krásně, moje ještě spí ve sklepě, budu je muset taky probudit. No a máš pravdu, zahrada a kytky je pěkně drahý koníček. Dneska jsem byla v zahradním centru a jen z ceny semínek se mi dělalo mdlo, ale nakonec jsem neodolala a koupila i dvě nové jiřinky. Sazenice rajčat a paprik si pěstuju sama, přece jenom to vyjde levněji než nákup sazenic, tak snad zase letos něco vypěstujeme. Měj se krásně, snad už jaro brzo přijde.
    Zdravím Vlasta (kudy-kam)

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.