neděle 1. září 2024

Hrnkové knedlíky

 K dnešnímu obědu jsem dělala pajšl a k němu houskový knedlík. Dělávala jsem tyto knedlíky už jako mladá, samostatně hospodařící hospodyňka. Byly jednoduché a vždy se podařily. Později jsem, hlavně na chalupě, kupovala hotové knedlíky v dobré restauraci. Dnes se k těm domácím, hrnkovým vracím, protože už mě ty kupované nebaví. Už jen srovnání toho knedlíku z obchodu s tím domácím ani pro oko není nic, co by mě lákalo. Ten z obchodu je jak pata z mrtvoly, kdy to vypadá, že ten knedlík vajíčko možná ani neviděl a mnohdy se drobí jako piliny. Tak si sem dám svůj recept na knedlíky, které nedají moc práce a výsledek je famózní. Možná se jednou bude recept  hodit i vnučce. 




Ingredience:

3 ks rohlíků

3 vejce

hrnek polohrubé mouky

hrnek mléka

špetka soli

Postup:

Do mísy dám rohlíky nakrájené na kostičky, zasypu moukou, špetkou soli, promíchám  a v hrnku rozmíchám žloutky s mlékem. Ušlehám ze tří bílků tuhý sníh. Na rohlíky s moukou nalévám mléko s rozšlehanými žloutky a nakonec opatrně vmíchám sníh z bílků. Takto připravené těsto dávám do hrnků, dobře vymazaných máslem nebo sádlem. Plním jen do dvou třetin, protože těsto v hrnku nabude. Hrnky vkládám do většího hrnec s vroucí vodou. Voda by měla sahat cca do poloviny hrnků. Hrnec překryji utěrkou a uzavřu poklicí. Ta utěrka není nutná ale zabrání tomu, aby voda z poklice kapala do hrníčků s těstem. Po 25 minutách vyzkouším špejlí jestli je těsto tuhé a můžu vyndat. Nechám ještě chvíli stát a pak těsto z hrnků vyklopím. Pak už krájím buď nití nebo nožem. Jak je kdo zvyklý. Z tohoto množství jsem naplnila 5 hrnků. Pajšl a dva knedlíky zbyly ještě na zítra. 




4 komentáře:

  1. Jituško zdravím, občas hrníčkové knedlíky taky dělám, myslím že je to stejný recept. A mají vždy úspěch u strávníků... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám dojem, že jsou srovnatelné s karlovarským knedlíkem pokud se přidá petrželka.

      Vymazat
  2. Tetkapernikarka
    Jituško, tyto knedlíky znám a mám vyzkoušené. Pravda, dlouho jsem je nedělala, tak díky za připomenutí. Já každý hrnek zakrývám alobalem.
    Měj se hezky a pozdravujeme z Hp 😊
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten alobal je Alenko skvělý nápad. Děkuji za něj.

      Vymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Hrnkové knedlíky

 K dnešnímu obědu jsem dělala pajšl a k němu houskový knedlík. Dělávala jsem tyto knedlíky už jako mladá, samostatně hospodařící hospodyňka....