úterý 29. května 2018

Rebarborový koláč ze špaldové mouky

Byl v plánu už o víkendu, ale nakonec jsem zvolila koláč poskládaný z dětských piškotů, zakysané smetany a jahod. Rebarbora na zahrádce dostala letos co proto, jelikož si těsně vedle ní Sára vyhrabala ohromnou díru. Asi tam zacítila nějakou myš a to potom hrabe hlava nehlava a část rebarbory přitom polámala. Tak jsem použila to, co z rebarbory zbylo a zadělala na koláč. Průšvih byl, že jsem měla doma jen zbytek, 25 dkg hladké mouky. Nechtěla jsem kvůli tomu hnát manžela do obchodu vzdáleného 4 km a tak jsem přidala do půl kila mouku špaldovou. Můj osvědčený recept na kynuté těsto s něčím takovým nepočítá a tak jsem trnula jak to bude kynout. Naštěstí těsto krásně vykynulo a koláč se pěkně upekl.



Pro ty z vás, které by jste chtěly těsto vyzkoušet recept najdete tady a mouku dejte půl na půl . Už jsem jednou použila polovinu hladké a polovinu polohrubé a taky to dopadlo dobře. Příště to zkusím jen ze špaldové mouky. Je prý zdravější.
Špaldová mouka je trochu tmavší a tak je tmavší i koláč.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.