sobota 12. února 2022

Hovězí burger

 Je únor a od začátku letošního roku jsem nepřidala žádný článek. Je to ostuda.Ten FB mně byl čert dlužen. Díky němu blog trochu zanedbávám. Nemám ráda plané sliby, ale se sluníčkem se mně vrací život do žil a tak snad se vrátí i do mého blogu. 

Dnes bych měla recept na domácí burger, který jsem dělala k dnešnímu obědu. Nemám doma gril, jen na zahradě a na to ještě není počasí. Proto jsem zvolila pánev. Masa bylo dost a tak jsem udělala 4 burgery a ještě zbylo na dvě porce tataráku na večer. 

Ingredience:

1/2 kg mletého hovězího pupku

sůl, pepř 


Omáčka:

Dvě vrchovaté lžíce  majonézy

1 a 1/2 lžíce hořčice

lžíce kečupu (použila jsem sladkou chilli omáčku)

 Na obložení :

plátky sýru gouda (podle počtu burgerů)

listy hl. salátu ( čínské zelí)

rajčátka cherry

jarní cibulka

Postup:

Omáčku i obložení jsem si připravila dopředu, abych mohla dohlížet na burgery na pánvi. Kontrolovala jsem propečení a byla jsem moc zvědavá jak to dopadne. Dopadlo to výborně, maso bylo šťavnaté ne úplně médium, prostě tak akorát. Nandala jsem porce na talíř, na každou ještě horkou porci masa jsem dala plátek sýra, aby se rozpustil, omáčku a všechnu nakrájenou zeleninku. Manžel si k tomu opekl toustový chleba a já jsem si upekla brambory. Bulky v obchodě neměli a pect je, to se mně opravdu nechtělo. A tak ještě jak to vypadalo na talíři. 




11 komentářů:

  1. To vypadá mlsně, Jitko. Hlavně jsem ráda, že jsi sem něco napsala. Už jsem neměla dobrý pocit. Hela*

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko,to by si naši vnuci pochutnali. Tatarák budeme mít zítra k obědu,večer je to pro nás dost těžké jídlo. Zdravím 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec to taky tak dopadlo. Tatarák byl dnes k obědu. Taky by to na nás bylo na noc téměř nestravitelné.

      Vymazat
  3. Jitu, sice Tě sleduji na FB, ale moc ráda chodím k Tobě na blog. Burgry byly určitě výborné.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituš, zdravím. Dala bych si, kdyby mi to někdo takhle hezky připravil... Určitě dobrota ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, sbíhají se mi sliny. Vypadá to nádherně. Také blog zanedbávám. Moc zdravím. Hela

    OdpovědětVymazat
  6. Na talíři to vypadá báječně a nemám žádné pochyby o tom, že to i báječně chutnalo, Jituško. Posílám pozdravy :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to lákavě ☺,hned bych se zastavila ochutnat ☺
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Přišla jsem se podívat a díky za návštěvu na mém blogu. FB nemám a nechci, takže tam se nepotkáme (asi). Jídlo by chutnalo spíše příteli, jak to vidím na talíři, to by si dal. Jako oběd ano, k večeři nic těžkého, ale naši stravu jsme poněkud pozměnili.
    Ať se daří ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky trochu měníme jídelníček. Už tolik nepeču jako dřív a zařazuji hodně zeleniny. Mému manželovi zelenina moc nevoní, ale postupně si zvyká.

      Vymazat
  9. Jitko, vypadá krásně. Také děláváme burgry, ale hlavně venku, na grilu. Je to takový skoro obřad. :o)
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.