sobota 24. června 2023

Meruňkový koláč

Recept jsem našla na internetu a dnes jsem ho vyzkoušela.  

Ingredience: 

6 vajec

23 dkg cukru krupice

20 dkg hladké mouky

sáček vanilkového cukru

meruňky

Postup:

Dortovou formu jsem vymazala máslem a na dno naskládala rozpůlené meruňky, tou rozpůlenou stranou dolů.Na to jsem rovnoměrně nasypala 10 dkg krupicového cukru a 3,5 dkg másla jsem v malých kouscích rozdělila na meruňky. Oddělila jsem žloutky od bílků a z bílků ušlehala tuhý sníh, do kterého jsem zašlehala zbývající cukr a vanilkový cukr. Do sněhu jsem postupně zašlehala žloutky a nakonec postupně přimíchala mouku. Hotovým těstem jsem zalila meruňky a pekla asi 35 minut v troubě předehřáté na 180°C.

Dost jsem se obávala jak to dopadne, protože v těstě nebylo ani trochu tuku a ani prdopeč. Výsledek je bezvadný a moučník osvěžující. Hlavně nedá moc práce. Můžu doporučit. Trochu těsta se mně dostalo pod meruňky, ale není to na závadu. Kdyby měl někdo zájem o videopostup, tak tady je odkaz.

 https://www.facebook.com/emilia.gateste/videos/1660054314377739







5 komentářů:

  1. Jituško tenhle koláč znám, říká se mu obrácený nebo tarte tatin, původ je francouzský. Je moc dobrý třeba s ananasem, ale teď v létě využijeme čerstvé ovoce . Moc se ti povedl a určitě jste si pochutnali 😋😋

    OdpovědětVymazat
  2. Fukcarinka- Jitko, koláč vypadá moc dobře, vyzkouším 👍

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, Jitko, díky! Určitě zkusím. Jistě to může být i jiné ovoce. Hela*

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško ovocné koláče taky ráda peču, k létu to prostě patří. Já jsem včera pekla s jahodami a želatinou, ale nechtěla mě moc ztuhnout. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Změna v tvorbě

 Protože mám čerstvě zoperované oči, tak háčkování zatím není to, co by se dělalo nejlépe. A proto, že neumím jen tak lelkovat, využila jsem...