čtvrtek 23. října 2014

Okénko do cizích krajů

Nadčasový citát:
"Čas od času navštívím lékaře, nechám se vyšetřit, protože i lékař musí (z něčeho) žít.
Potom dojdu do lékárny pro léky, protože i lékárník chce žít.
Následně ty léky vyliji do kanálu - protože i já chci žít." Mark Twain

Tento citát mě dostal , protože i já se chovám podobně, protože i já chci žít. Ne, že bych léky, které mně předepíše můj medicinman lila do záchodu, ale domlouvám se s ním, aby jich psal co nejmíň a hledám spíš alternativy. Ale o tom dnešní článek neměl být. Chci vám dát nahlédnout do mně zcela neznámých krajin. Obrázky poslal vnuk z Nového Zélandu, kam se vydal na zkušenou. Tak se pokochejte se mnou. Zjistila jsem něco málo o lokalitě, kde fotografie pořídil na Wikipedii.

Fotografie jsou z poloostrova Kaikoura, který izolovaně vybíhá z pobřeží, ustupujícího od severovýchodu k jihozápadu. Severozápadně se ve vzdálenosti přibližně 10 km od centra Kaikoury zvedají hřebeny pohoří Seaward Kaikoura Range, které je výběžkem Jižních Alp. Horský pás s nejvyšším bodem Mont Manakau (2 610 m) se táhne od západu z vnitrozemí a severně od města se přimyká k pobřeží. Z jeho svahů, spadajících strmě do moře, vytvořila eroze vysoké a členité útesy.















Tak to je pro dnešek z Nového Zélandu všechno. Pokračování zase někdy příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.