středa 19. července 2017

Zeleninová frittata

Základ tohoto výborného italského pokrmu tvoří vejce, sýr a zelenina.


SUROVINY:
3 polévkové lžíce olivového oleje
2 jarní cibulky nakrájené na tenká kolečka i s natí
1 velká červená paprika
1 velká žlutá paprika
2 - 3 menší rajčátka nakrájená na kolečka
2 utřené stoužky česneku
1 mladá cuketa nakrájená na tenká kolečka
6 vajec
15 dkg nastrouhaného sýra nejlépe italského typu
sůl a čerstvě mletý černý pepř

POSTUP PŘÍPRAVY

1. Na velké pánvi se silným nepřilnavým dnem zahřejeme 2 PL oleje. Na mírném ohni smažíme asi 10 minut cibuli a tenké proužky paprik doměkka.
2. Na pánev přidáme zbytek oleje. Přidáme česnek a kolečka cukety a 5 minut neustále mícháme.
3. V misce si ušleháme vejce se solí a pepřem. Přidáme sýr.Část sýra si necháme na posypání.
4. Směsí ze sýra a vajec zalijeme zeleninu a lehce zamícháme. Dno pánve musí být rovnoměrně pokryto. Zahříváme na mírném ohni, dokud se směs nesrazí. Ke konci poklademe plátky rajčat posypeme částí sýra, můžeme posypat nasekanou petrželkou nebo pažitkou a pánev přikryjeme poklicí aby se fritáta srazila i na povrchu. Použijeme-li pánev celokovovou, můžeme na chvíli dát do trouby aby sýr mírně zezlátl. Pak pánev nemusíme přikrývat poklicí.
Před porcováním necháme frittatu stát v pánvi cca 5 minut. Je velmi chutná, teplá i studená.Komu by chybělo maso, může si osmahnout i anglickou slaninu, nebo klobásku nakrájenou na kolečka a nebo obojí.Smějící se Fantazii a chutím se meze nekladou.Já jsem nepoužila cuketu, protože některé už přerostly a ty malé jsou ještě moc malé.Takže příště. Ale jinak jsem použila první srdíčková rajčátka, která se mně urodila na balkoně a sýr Gran Moravia, ale myslím, že není podmínkou aby to byl sýr italského typu. Jídlo je to skvělé, rychle hotové a zdravé. Moc jsem si pochutnala a tak se dělím o recept.







Proto, že jsem vařila jen pro sebe, udělala jsem to z poloviční dávky a k obědu jsem snědla jen polovinu. Zbytek budu mít k večeři.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.