úterý 10. října 2017

Červená řepa

Mám dva nové recepty na zpracování červené řepy. Nejsou z mé hlavy, ale ten první jsem vyzkoušela a ten druhý vyzkouším zítra. Oba mám od Hely* z Ženského klubu.

Ten první vznikl náhodou. Měla to být řepa pečená v alobalu, ale Hela neměla alobalu na zabalení řepy dost a tak experimentovala. Výsledek je pečená řepa v zapékací misce.

Ingredience:

1 syrová, oloupaná,středně velká řepa nakrájená na kostičky
1 středně velká cibule nakrájená nadrobno
2 stroužky česneku nasekaného nadrobno
cca 10 dkg anglické slaniny

Vše jsem dala do zapékací misky, promíchala a dala do trouby vyhřáté na 200°C. Za dvacet minut jsem měla skvělý oběd. Hela uvádí, že se může podávat s bramborem nebo chlebem, ale já jsem si to dala jen tak a rovnou z misky. Tak jsem byla nedočkavá. Byl to skvělý, lehký a zdravý oběd. Podotýkám, že jsem ani nesolila, není prý to zdravé Vůbec tam ta sůl nechyběla. A takto to vypadalo.



Druhý recept je na salát ze syrové červené řepy.

A tady předkládám celé znění receptu, jak mně ho Hela poslala emailem.
Syrovou oloupanou červenou řepu nakrájím na kostičky. Osmahnu na kostičky nakrájený špek a cibuli, vmíchám do řepy a přidám zakysanou smetanu se lžičkou hořčice. V původním receptu je cukr, pepř, sůl a citronová šťáva, ( z toho tam nic nedávám) a lučina s jogurtem.Když nemám lučinu, dávám tam tu zakysanku. Taky jsem změnila řepu z nastrouhané na nakrájenou. S tou nastrouhanou je to takový blemt. Ať žijí kuchařské pokusy!



Moje poznámka k receptu:
Do červené řepy cukr taky nedávám. Řepa je sama o sobě dost sladká. Fotku druhého receptu přidám zítra, až si ho udělám zase k obědu. Řepa se letos urodila a tak bude na talíři dost často.A ještě k tomu druhému receptu. Klidně bych tu syrovou řepu i nastrouhala. A mohla by do toho salátu být i vařená nebo pečená a tu pak nakrájet na kostičky.Salát je taky výborný. Já jsem měla doma selský jogurt a tak jsem do toho vmíchala krom hořčice i lžíci majonézy. To aby to nebylo tak moc dietní.

Salát jsem dělala z této řepy, kterou manžel vypěstoval a na kterou je patřičně pyšný. V porovnání se standardní velikostí jablka je to pěkný macek. K večeři udělám z druhé půlky tu zapečenou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Rizoto s krabími tyčinkami

Dnešním obědem jsem chtěla trochu odlehčit našemu zažívání. Udělala jsem tedy rizoto s krabími tyčinkami, hráškem a paprikou. Bylo to rychlé...