neděle 12. listopadu 2017

Svatomartinská husokachna na medu

Ke dni 11.11. neodmyslitelně patří Svatomartinská husa a mladé, Svatomartinské víno. Letos to u nás bylo trochu ošizené. Husa, kterou jsem měla zamluvenou, ale připomněla jsem se dost pozdě, už na nás nevyšla. Nezbylo nic jiného, než sáhnout do zásob v mrazáku a pečínka z husokachen přece jen byla. Aby ne, měla jsem pozvané děti a takovou ostudu bych si nemohla dovolit, pozvat je na husu a pak z nouze usmažit řízky. Ale ne všichni naši potomci se na pečínku sešli. Omladina měla svůj program a tak jsme byli ke stolu nakonec jen čtyři. Já, manžel a starší syn s manželkou. Zato pekáč byl plný, protože se počítalo se všemi. Ale ani ti, kteří se nezúčastnili společného oběda nepřišli zkrátka. Nabalila jsem jim jejich porce do sáčků a syn je do Brna odvezl.

Svatomartinské víno jsme taky neměli. Já nemám ráda suchá vína a tak jsme si večer otevřeli Ryzlink vlašský, pozdní sběr.

Po obědě nám všem sedlo spíš pivko.




Letos jsme vlastní chov hus neměli, ale příští rok nenechám nic náhodě. Bude vlastní hejno.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.