úterý 23. července 2019

Hrnkové knedlíky

Dnes jsem se přesvědčila, že je třeba občas se podívat do receptů na internetu. Houskové knedlíky většinou kupuji v blízké restauraci, protože je mají výborné a mně se s nimi nechce piplat. Dnešek byl poněkud jiný. Manžel včera našel trochu hub na omáčku. Proti zvyklostem, jsem použila i růžovku, což nikdy nedělám. Ono těch hub vhodných do omáčky bylo jen pár, byť pro nás dva by to mohlo stačit. Ale problém byl někde jinde. Dnes se v hospodě knedlíky na prodej mimo podnik nevařily a tak došlo na hrnkové. Už jsem je dlouho nedělala a tak jsem si recept potřebovala osvěžit. Přitom jsem narazila na výbornou pomůcku a taky obměnu mého receptu. Dělávám je s práškem do pečiva, ale tady byl recept se sušeným droždím. A protože mám ráda změnu, vyzkoušela jsem je. Takže recept:

1 hrnek hrubé mouky (neměla jsem, tak jsem dala polohrubou)
1 hrnek mléka
1 rohlík nakrájený na kostičky
1 káv. lžička sušeného droždí
2 vejce
špetka soli
4 kolečka debrecinky nakrájené na drobné čtverečky
tři snítky petrželky

Všechno spolu zamíchat a nedělala jsem ani z bílků sníh. Jen jsem hnětačem všechno dobře promíchala. A teď přijde ta vychytávka. Do hrnku vložit malý mikrotenový sáček, do něho nalít těsto asi dva cm od okraje hrnku. Naplněné hrnečky vložit do hrnce s vodou a přikryté pokličkou vařit 20 - 25 minut. Kontrolujeme špejlí, jestli máme hotovo. Knedlík se nesmí nalepit na špejli. Ale to zkušeným kuchařkám nemusím psát. V čem spatřuji tu vychytávku? No přece v tom, že nemusím pracně dolovat hotový knedlík z hrnečku, který jsem sice pořádně vytřela sádlem, ale nijak mně to nepomohlo, protože jsem knedlík musela pracně vydloubat a zuřila jsem u toho. Následně další problém, umýt hrnky a nalepeným těstem. Dnes jsem krásně vytáhla sáček i s knedlíkem, ten jsem ze sáčku krásně vyloupla a hrneček zůstal čistý. Takže kdo tuto fintu neznal stejně jako já, doporučuji vyzkoušet. Taky jsem nikdy do těsta nedávala uzeninu ani petrželku a čekala jsem co můj konzervativní manžel na knedlík řekne. Kupodivu nic a prý "dobrý". Omáčka tradičně vynikající. A tak to vypadalo. Mohlo tam té petrželky být trochu víc.




Velmi jemný knedlík.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.