pondělí 15. července 2019

Naše hospodaření

Kačenky mají 11 týdnů a pomalu se blíží jatečné váze. Aby to tak bylo je třeba je ještě týden intenzivně krmit. Holky jsou vzorné , chutná jim a korýtko mají stále vymetené. Manžel chodí s krmením v jednom kuse.
Už začalo to období, které nemám ráda. Zavařování všeho, co zahrada vydá. Zatím jsou to okurky, 18 sklenic už je ve sklepě. Začala jsem zpracovávat první čtyři cukety.Jedna padla dnes na pizzu, zítra budou cuketové bramboráčky.

Cuketová pizza je připravena rychle, je zdravá a nepříliš kalorická, pokud si na ni podobně jako já nenarvete hodně sýra. Sýr já mám ráda a tak hřeším na to, že je to pizza bez mouky. Do těsta přijde jen jedna středně velká cuketa, dvě vejce
a 5 dkg nastrouhaného tvrdého sýra. Nejdříve nechat cuketu vypotit, pak vyždímat vodu, kterou pustila a přidat zbytek ingrediencí a koření. Já jsem dala trochu sušeného česneku a sůl. Rozprostřela jsem těsto na plech s pečícím papírem a strčila do vyhřáté trouby. Když bylo patrné, že je pizza téměř upečená, potřela jsem ji majdou podle Blanky (najdete v receptech - zavařeniny), pokladla jsem ji debrecínkou, plátkovým ementálem a mozzarelou a dala jsem ji ještě dopéct, aby měla barvu.
O víkendu jsem upekla borůvkový koláč . Manžel jezdí rád na borůvky a mně nezbývá, než je nějak zpracovat. Tentokrát byly také kynuté knedlíky a zbytek jsem dala do sáčků a do mrazáku abych se nemusela dělat s marmeládou. Tu mám ještě od loňska a pokud se nic nestane, bude úroda ostružin. No a z těch dělám rosol, abych se vyhla těm drobným zrníčkům, která všem vadí.

A něco ze zahrádky. Chocholatice už krásně kvete.

A cuketa na balkoně. Jedna sklizená a už jsou tam další tři.

A lenošící Sára.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.