neděle 19. ledna 2020

Domácí pletýnky


Dnes nám došlo pečivo. To se u nás nestává, ale stalo se a tak co s tím. Nezbylo než googlit. Našla jsem recept, který jsem si trochu upravila podle sebe.


Ingredience:

60 dkg hladké mouky
1/2 sáčku sušeného droždí
1/2 lžičky soli
2,5 dcl vody (vlažné)
1/2 dcl oleje nejlépe slunečnicového
1 celé vejce (na potření )

Ze všech ingrediencí vypracujeme těsto a necháme vykynout. Kdyby se vám zdálo těsto tuhé, přidejte trochu vody. Hodně záleží na mouce. Mělo by být vláčné, aby se s ním dobře pracovalo. Znovu promícháme a když těsto znovu nakyne, můžeme tvořit pletýnky. Na plech vyložený pečícím papírem naskládáme pletýnky, potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme kmínem nebo mákem. Kdo jak to má rád, může posypat ještě hrubou solí. Než se nám vyhřeje trouba na 180°C, pletýnky na plechu ještě trochu nakynou a pak je pečeme tak dlouho, dokud nezrůžoví. Než jsem přišla s foťákem, jedna pletýnka zmizela. Sára to nebyla. Smějící se Byl to můj muž. Snažil se to zamaskovat tím, že pletýnky přemístil, ale prozradil ho promaštěný papír. Stejně jsem je měla spočítané a jsou pečené hlavně kvůli němu. Z té dávky jsem upletla pět větších pletýnek. Nevím jak budou vypadat zítra. Jestli zůstanou stejně vláčné jako po upečení. Dám vědět.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.