sobota 17. října 2020

Nový byt

Křepeličkám přišel poštou nový byt. V chlívku jsou ještě dvě husy, tak mám zatím křepelky doma. To proto, že husy mají chlívek otevřený a křepelkám by tam bylo zima. Zdá se, že jsou u topení ohromně spokojené, ale zatím nesnesly jediné vajíčko. Možná jim neprospěla ta změna prostředí a nebo je původní majitel měl venku a tam jim bylo taky zima. Uvidíme, co se bude dít za pár dní. Klec je pěkná a praktická, takže mně vůbec nevadí, že jsou v domě. Fotit se moc nenechají. Zdrhají a je kumšt natrapírovat aspoň tři vedle sebe. Nakonec se přece zadařilo aspoň něco. 



Tak snad brzy něco snesou, abychom mohli ochutnat.

20 komentářů:

  1. Zrovna dneska jsem v pořadu Hobby naší doby poslouchala chovatelku křepelek, bylo by to pro tebe zajímavé. Pokud máš zájem, najdeš to určitě na stránkách ČT.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, věř a nebo ne, lekla jsem se, že jste se přestěhovali.☺

    OdpovědětVymazat
  3. No a já podle nadpisu "myslela", že jste to tam zabalili a vrátili se do Brna. To je asi vtip týdne, že jooo? :-))) Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, to ani omylem. Jsem tady spokojená. Do Brna jen k doktorovi a teď raději ani to. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Křepelky mají hezký nový byt. Také jsem se dívala na Hobby naší doby, reportáž o křepelkách je opravdu zajímavá.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  6. Mají to tam holky hezké :-) Křepelčí vejce jsem viděla prodávat v marketu, ale nikdy jsem je neochutnala.

    OdpovědětVymazat
  7. Mají pěknou novostavbu ☺
    Přeji pěkný den ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem strašně zvědavá, co na vajíčka budeš říkat, myslím na jejich chuť...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se nějakých vajíček vůbec dočkám. Podstrojuji jim co to jde a ony se tváří, že nemají zájem snášet. Než k nám přišly tak byly venku a tam už jim byla nejspíš zima. Potřebují od 15 do 20°C a to už venku neměly. Teď už skoro týden jsou v teple, tak doufám, že to zabere. Ta teplota má vliv na snůšku jak jsem se dočetla. Tak snad se dočkáme. Pokud to nejsou kohouti, jak mně můj dlouholetý poradce v chovu drůbeže sdělil. Jeden je tam kohout téměř s jistotou. Radí mně na dálku, jen podle fotek. Musím je nafotit všechny i když bych měla věřit tomu člověku co nám je dal, že snášely, takže by to kohouti být neměli. Už vím jak poznat kohouta od slepice, tak až bude můj muž naladěn, tak je vytáhne z klece a prohlídnu je. Momentálně s ním není řeč.
      :-D

      Vymazat
  9. Nejsem si jistá, jestli na snůšku nemá vliv i změna prostředí. Ale snad si brzy zvyknou a ponesou.
    Pokud nechceš vlastní odchov, tak kohoutky můžeš udělat nadívané :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci vlastní odchov, na to už nemám energii dohadovat se s mým chlapem. Počítám, že na jaře,jestli se ho dožiju, koupím pár kohoutků na vykrmení a dáme je odděleně. Ti už nebudou muset mít tak tepelně vybavené bydlení. A věřím, že pro ty slepičky je i ta změna stresující a že začnou snášet.

      Vymazat
  10. Vím, že slepice snášejí přes zimu míň, u křepelek je to jinak?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediné, co jsem si zatím zjistila, tak snáčejí každá, každý den jedno vajíčko. Některá když snese vejce ráno, tak ještě jedno dá večer. Bylo by logické, že stejně jako slepice si dávají občas pauzu ve snášení, tak i křeopelky, ale to uvidím, až je budu mít dýl. Teň nejspíš odpočívají ze stresu, který zažily při stěhování.

      Vymazat
  11. Křepelčí vajíčko je prý dietní, ale prostě mrňavé. Přeji ti, aby brzy snášely.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad prý po změně mají čas tři týdny, tak ještě počkám 14 dní a uvidím.

      Vymazat
  12. Mají to krásné, křepeličky. Křepelčí vajíčko je malinkaté, už ani nevím, kde jsem k nim přišla, ale mám takový dojem, že kamarádka mi dala tři. Nechtěla jsem je ani rozbít, protože byly krásně mourovaté. Byla to jen taková chuťovka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale velice zdravá chuťovka, ale zatím jsme se vajíčka nedočkali. Jetli přežijeme zimu, tak na jaře koupíme nové křepelky.Dokoupit se nedají, protože by se klovaly.

      Vymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...