úterý 25. července 2023

Hlavní slovo mají fuchsie

Jedny z mých nejoblíbenějších květin jsou fuchsie. Mám několik druhů, ale ty co bych moc chtěla mezi nimi zatím nejsou. Problém je hlavně v tom, že nemám moc místa, kde je uchovat přes zimu. Chtějí světlou a chladnou místnost a já mám buď jedno, nebo druhé. Zatím se s tím peru docela zdárně a tak se s nimi můžu pochlubit. Ještě dvě se chystají rozkvést, byly trošku opožděné ve vývoji, ale jak se to stane, tak je přidám. 






 Dalšími oblíbenci jsou klematisy. Ty mám tři, ale letos nějak rychle odkvetly. Nicméně mám je nafocené.




12 komentářů:

  1. Ahoj Jitko, máš krásné fuchsie i klematisy. Klematis mi už taky odkvetl, nějak jsem to ani nestačila. Měl květy za plotem a než jsem si všimla, byl pryč. Fuchsie mám moc ráda, ale v paneláku se jim nelíbí. Měj se hezky Hela*

    OdpovědětVymazat
  2. Já už je pěstuji tak 40 let. Začalo to jednou, jeden čas jsem jich měla asi 30 odrůd a teď už mi jich zbylo deset odrůd. A samozřejmě jak vidím nějakou která se mi líbí tak jí koupím. Já je mám vlastně celou dobu na místech která ti v návodech zatracují. V létě jsem je měla na sídlišti na balkonu kam pražilo, tady jsou na terase kam celý den praží sluníčko a v zimě na půdě kde je + 12°C. A nic jim to neubližuje. Ono držet se striktně toho co je psané v publikacích není úplně taky dobré. prostě v létě je zalévám místo jednou denně dvakrát, když je opravdu slunečno a na zimu je úplně ostříhám na krátko a vím, že na jaře budu dávat ven krásné velké keře. Jen pak je trochu problém s tím, najít vhodný den na to, aby je nespálilo sluníčko nebo nerozmašíroval vítr, protože jen jsou o něco křehčí než kdyby zimovaly opravdu v místnosti kde je nejmíň těch + 6°C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, na té půdě máš světlo?

      Vymazat
    2. Ano, jsou tam dvě střešní okna a velké štítové okno. Nicméně je izolovaná takže je tam podle zimy 12 -15°C. Tudíž se stává že mi některé fuchsie kvetou i v zimě.

      Vymazat
  3. Tetkapernikarka
    To je nádhera, Jitu. Oboje. Zkoušela jsem taky párkrát a vždy byly samá mšice.
    Měj se fajn 😊🌞🍀 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mšice jsem měla jen jednou, tenkrát mně poradila paní na internetu abych je sakumprask vyndala z hlíny a celé i s kořeny namočila do kbelíku s vodou a nechala je tam třeba půl hodiny. Pak novou zeminu do vyčištěného květník něčím vydesinfikovat a znovu zasadit. Od té doby jsem mšice neměla.

      Vymazat
    2. Tetkapernikarka
      Jituško, děkuji moc za radu. Alena

      Vymazat
  4. Fuchsie se mi pěstovat nedaří a navíc bych také měla problém s přezimováním. Tvoje jsou krásné a moc se mi líbí i klematisy. Přeji pěkný víkend, zdravím 😉😀

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky, obbdivuji Vaše fuchsie. Prosím jak s Vám daří je mít bez mšic? Mě se nedařilo. Stříkáte je
    chemií? Děkuji Kubišová B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mšice jsem měla jen jednou, tenkrát mně poradila paní na internetu abych je sakumprask vyndala z hlíny a celé i s kořeny namočila do kbelíku s vodou a nechala je tam třeba půl hodiny. Pak novou zeminu do vyčištěného květníku něčím vydesinfikovat a znovu zasadit. Od té doby jsem mšice neměla. Šlo to i bez chemie.

      Vymazat
  6. Jity, tobě to krásně kvete. Letos jsem si uděla na balkoně dva květináče s trvalkama. Až rozkvetou, dám na blog fotky.

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.