neděle 15. června 2008

Vrtochy naší Yorgy





Už jsem se v některém článku, asi o cyklistické stezce a cyklistech zmiňovala, že náš pejsek cyklisty nemiluje. Jako asi většina psů. Nevím sice, co jim na nich vadí, jestli ta točící se kola, opravdu nevím. Když se z naší obce stala cyklistická stezka a viděli jsme, jak Yorga na jejich průjezd reaguje, bylo jasné, že její počínání budeme muset nějak řešit. Na výchovu jsem u nás já, koneckonců bylo tak i s našimi dvěma syny, na procházky je manžel. U synů to tak nefungovalo. Tam jsem na to byla taky já. Když jdu se psem ven já, tak ať potkáváme auto nebo cyklistu, dám povel sedni a zůstaň, popřípadě, nesmíš. Většinou se zadaří, že poslechne. Podotýkám pro ty, kdo nejsou na mém blogu častými hosty, že naše fenka je bígl a jak je o bíglech známo, jsou to svéhlavičky. Naše Yorga není výjimkou. Když říkám, že většinou poslechne, musím taky říct, že vidím jak to s celým jejím tělem škube, jak ráda by se za cyklistou vydala a prohnala mu faldy.Dnes byla vyjímečná situace. Šla jsem s Yorgou kolem poledne na procházku a protože chodníky u nás nejsou, musely jsme po silnici. Yorga se prodírala vysokou trávou kolem silnice, když proti nám do kopce šlapal manželský pár na kole. Hned jsem stáhla vodítko na krátko a čekala jsem až si jich pes všimne. Všimla si a podívala se na mně a já hned vydala povel sedni. Sedla. Další můj pokyn byl nesmíš! Důrazně řečeno a Yorga nic, seděla jak přišitá, žádné cukání, že by se na chlapa chtěla vrhnout. Jen chlapík na mně hleděl poněkud vyjeveně, tak jsem mu vysvětlila, že náš pes cyklisty nemá rád a že ji musíme neustále drezůrovat. Pousmál se a řekl, že to psi dělají. Když projeli, pochválila jsem Yorgu, jak je šikovná a hodná a pokračovaly jsme v procházce. Tak se mi zdálo, že se blýská na lepší časy. Snad už bude ty vyznavače cyklistiky lépe snášet. Ale myslím, že bez toho příkazu sedni a nesmíš, to nepůjde nikdy. Konečně můj systém převzal i manžel, který se s ní domlouvá stejně jako se mnou a ona ho podle toho taky poslouchá ;o). Minule přiznal, že už jí dává stejné povely jako já a že se mu zdá, že je to lepší. Jen aby to nezačal používat i na mně, to bych asi nerozchodila;oD


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.