úterý 26. února 2013

Jak obháčkovat vajíčka

Slíbila jsem, že vám udělám obrazovou instruktáž, jak obháčkovat vajíčka, jak je naškrobit a dokončit tak, aby se na to dalo dívat.

Moje postupy:

Obháčkovávám nejraději obuvnickou nití, ale pěkně vypadají i z Kordonetky. Z Moniky nebo Sněhurky jsou robustnější, kdeždo z prvně jmenovaných jsou jako utkané z pavučinky.

Škrobení:

Když mám obháčkováno, naškrobím v cukerném roztoku, pokud dělám z bílé příze.Na 2dcl vody dám 5-7pol. lžic krystalu nebo cukru krupice. To, když háčkuji z obuvnické nitě, nebo Kordonetky. Na Sněhurku nebo Moniku není pořeba tolik cukru. Stačí 4-5 lžic. Na barevnou přízi používám neředěný Albaefekt, nebo v hustý škrob uvařený ze Solamylu. Cukerný roztok nechává na barevné přízi bílé skvrny.
Příze musí být opravdu dobře naškrobená, a úplně suchá, aby vajíčko po vybrání skořápky, neztratilo tvar. Pak teprve začnu skořápku vyklepávat.

Vybrání skořápky:

Opatrně vyklepávám od špičky vajíčka, kde je otvor od vyfukování. Používám nůžtičky, nebo háček a dávám pozor, abych neporušila přízi.Když se nedaří střepy vysypat, pomáhám si pinzetou. U kukaní to jde lehce, horší je to u plných vajíček, zvláště tam, kde je hustší vzor.

Dekorování:

Do kukaně můžeme vkládat kuřátka, malá čokoládová vajíčka, nebo sušené květy.Na plná vajíčka je pěkné uvázat mašličku.

A teď obrazová instruktáž.

Udělala jsem pár předloh, které ráda zašlu na požádání e- mailem. Psát si můžete na yorga@seznam.cz
Něco můžete odezřít i fotek, které najdete níže. Snažila jsem se, aby to bylo čitelné.

Je obháčkováno a může se škrobit. Nechávám si delší konec příze pro lepší manipulaci s vajíčky při škrobení.


Cukr je téměř rozvařený


Můžeme škrobit


Necháme přízi pořádně nacucat, vajíčko necháme okapat a dáme sušit.


Já suším na kamnech v papírových, nebo plastových obalech na vajíčka.


Když mám usušeno, začnu vyklepávat skořápku. Pro snadnější začátek vyklepávám v místě označeném červeně.



Je usušeno a skořápka je odstraněna. Už jen vložit kuřátka a vajíčka mohou jít do světa.


Pro ty z vás, které ještě zkušenosti s obháčkováním vajíček nemáte, jsem vyfotila pár detailů, ze kterých můžete odezřít, jak začínám háčkovat a jak končím. Dá se odezřít i vzorek.















Tohle bylo všechno o háčkování kukaní. Stejně se obháčkují vajíčka plná, jen s tím rozdílem, že se začíná háčkovat od širší špičky vajíčka.Na tato vajíčka jsem předlohy nedělala a proto jsem se snažila nafotit detaily. Pokud vám není něco jasné a máte dotaz, napište do komentáře a já se budu snažit svoji instruktáž doplnit, nebo odpovím v komentáři.

Kde koupit obuvnickou nit? Například zde http://www.martina-krajka.cz/



Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.