středa 7. května 2014

Den blbec...

Znáte to taky? Když se nedaří, tak se nedaří. Manžel odjel do Brna a co myslíte? Kolem jedenácté hodiny se začaly rojit včely. V neděli přijel náš včelařský guru a pomohl manželovi udělat oddělky. Doufali jsme, že žádné rojení nebude, ale zřejmě při tom přehlédli nějakou matku a ta vyletěla s tlupou včel. Upozornila mě na to sousedka, které se zdálo, že včely divně hučí u jejího plotu. Bylo to tak, roj se usadil na srsťáku. Naštěstí nikde vysoko. Ovšem sundat ho bych si sama netroufala a tak jsem se pokoušela dovolat manželovi, ale marně. Už jsem si myslela, že mně nezbude nic jiného, než riskovat a pokusit se roj sundat. Naštěstí se zastavil náš guru, protože se chtěl podívat, jestli z oddělků včelky lítají. Snad zafungovala telepatie, protože jsem celou dobu přemýšlela, jak bych mu sdělila, co se děje. Telefon na něho má jen manžel a mobil měl s sebou v Brně. Mistrně sundal roj a protože byl na třech větvích, tak sundal jeden po druhém a do každého oddělku je sesypal. Tak to byl první průšvih. Ale nezůstalo jen při jednom. Téměř vždy se něco vyvrbí do třetice. A tak tomu bylo i dnes. Když jsme se sousedkou řešily ty včely, ptala se mně, jak prospívají kačenky a jestli už žerou brambory se šrotem a kopřivami. Tak jsem je, holky moje pochválila a když jsem poklidila nástroje z odchytu roje, šla jsem kačenkám zanést trávu ze sekačky. Ve výběhu jsem zůstala jak opařená. Kačenky tam nebyly. Myslela jsem si, že se schovaly před sluncem, které dnes pálilo přímo nemilosrdně za kurník, ale ani tam nebyly. Nechápa jsem. Nevím, co se stalo, buď je odnesla liška, nebo nevím kdo. Náš soused nimrod, neb-li organizovaný pytlák Mrkající tvrdí, že liška by odnesla jen jedno, ale všech dvanáct asi těžko. Tak nevím jestli má pravdu. Pod drátěným plotem byla vyhrabaná díra, ale nikde žádné stopy krve. Záhada jak z hororu. Jsem z toho smutná, už byly tak pěkné. A aby se to dovršilo, do třetice, málem jsem spolkla korunku, která se mi při jídle uvolnila. Jistě mi dáte za pravdu, že to byl den blbec o kterém se mi ani nechtělo psát.
Ty kačeny mě i manžela rozhodily. Manžel nejdřív řekl, že už žádné kačeny brát nebudeme. Ale když zkoumal oplocení a dumal, jak se mohly kačeny s husami dostat z výběhu, rozleželo se mu to a řekl, zavolej do drůbežárny a zeptej se, jestli ještě mají nějaké kachny. Přece nebudu chodit kolem prázdného výběhu. Zavolala jsem, a příští týden ve středu, si pro ně zajedeme. Takový pech jsme ještě neměli. Doufám, že tímto blbým dnem máme smůlu vybranou do konce roku. On to nebyl jen jeden den blbec, ale kdo sledujete moje články víte, že té smůly bylo letos až dost. Zdá se, že letošní rok nám nepřeje. Tak na závěr něco pozitivního. Trochu kytiček ze zahrádky.





Koupila jsem si dvě nové levandule


A taky rozmarýn a tymián

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.