pondělí 1. prosince 2014

Nouze naučila Dalibora housti...

A mě donutila upéct chleba. U nás je taková ledovice, že manžel nechtěl riskovat a odmítl jet do obchodu pro chleba. Vy, kteří to tady znáte víte, že u nás obchod není a musíme jet do obchodu vzdáleného 4 km. Všechno potřebné na chleba jsem měla doma, dokonce i chuť péct, takže jsem šla do toho. Na internetu jsem si našla recept, konkrétně na Labužníkovi, kde jsem zvolila chleba z pšeničné a žitné mouky. Obojí jsem měla, jen kvasnice jsem použila sušené. Chleba vypadá pěkně a teprve až se nakrojí, uvidím, jestli bude stejně dobře vypadat a bude taky k jídlu.





Těsto krásně vykynulo a teď se na mřížce chladí.






Ještě teplý jsem nakrojila, protože jsem nevydržela to napětí. Namazala jsem si ho husím sádlem a tak jsem si pošmákla, že vám recept můžu vřele doporučit. Ani to sádlo nepotřebujete. Chlebík je výborný sám od sebe.

A tady máte pohled na ojíněnou a namrzlou krajinu. Do ledovky ještě začalo pršet, tak počítám, že zítra se bude dat bruslit.










A teď večer došlo i na černou hodinku. Námraza způsobila, že nastal výpadek proudu. Připomnělo mi to mé dětství. V padesátých letech minulého století byly výpadky proudu dost časté. Nikoliv kvůli námraze, ale kvůli úsporám.





Musela jsem použít blesk, proto to ani černou hodinku nepřipomíná, ale následující obrázek to dokazuje. Netrvalo to dlouho. Ani ne čtvrt hodiny. Abychom se ve tmě nepozabíjeli , posloužil i advenntní věnec.



Nakonec z toho byl výpadek na dvanáct hodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.