sobota 4. března 2017

Kalísie voňavá

Kalísii jsem dostala při jednom setkání Ženského klubu od Janky. Mám problém s místem pro pokojové rostliny, ale našla jsem pro ni místo na východním okenním parapetu. Rostlinka se měla čile k světu, ale neznala jsem její využití a nejspíš jsem se Janky ani na nic neptala, nebo jsem to zapomněla. Teď mně Janka věnovala popis rostlinky a já jsem se o ni začala zajímat hlouběji. Našla jsem na netu zajímavé stránky, kde je vyčerpávající popis všech účinků této zázračné rostlinky na zdraví a všechno o tom, jak ji rozmnožit a opatrovat. Uvádím tady jen kousek povídání o kalísii, který jsem si vypůjčila z webu Honzy z Krkonoš. Když jeho web navštívíte přečtete si mnohem víc i o dalších rostlinkách, užitečných pro naše zdraví.

Kalisie voňavá je rostlina, která si právem zaslouží název zázračná. Ne nadarmo byl v posledních dvaceti letech prováděn intenzivní výzkum této rostliny, jak v bývalém Sovětském svazu, tak i v USA v oblasti vojenského využití. Rostlina má tak široké spektrum léčivosti, že je použitelná téměř na všechny nemoci a to v silné účinnosti.

Rostlinka, kterou jsem pro vás vyfotila teď nevypadá moc krásně. Je čerstvě ostříhaná a výhony jsou uloženy v mikrotenovém sáčku na pár dní do ledničky. Tak zní doporučení jak s ní nakládat, než ji použijeme na výrobu výluhu nebo před dalším využitím. Část výhonků je ve skleničce s vodou na zakořenění. Nejsem sice takový Mičurin jako Janka, které by zakořenil i prst, kdyby ho nechala chvíli v hlíně, ale snad i u nás pustí kořínky.


Janko, děkuji za tuto zázračnou rostlinku. Netušila jsem jaký poklad jsi mi darovala. Už zkouším její léčebné účinky na noze, kde se mně vytvořil zase nějaký flíček a Fucidin nezabírá.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.