středa 1. května 2019

Moje první vafle

Před časem jsem si koupila vaflovač a dnes nastala ta pravá chvíle ho odzkoušet. Našla jsem spoustu receptů na různých webech zveřejňujících recepty. Vybrala jsem si recept, který se mi zdál nejjednodušší. Z tohoto množství jsem udělala 10 vaflí. Někde jsem četla název "Křupavoučké vafle". Ty moje nekřupou, ale jsou dobré. Až na ně dám jahody a šlehačku, nebo javorový sirup, budou jistě i pro ty nejmlsnější jazýčky. Jahody ještě nerozmrzly a tak zatím jen fotky holých vaflí. Jo a trochu jsem si recept upravila. Přidala jsem špetku prdopeče.

Ingredience:

2 hrnky hladké mouky
1 lžíce moučkového cukru
2 lžičky másla, které necháme při pokojové teplotě povolit
2 ks vejce oddělíme bílky od žloutků
2 hrnky mléka
špetka soli
špetka prdopeče


Postup:

Z bílků ušleháme tuhý sníh, žloutky dáme do misky ve které budeme dělat těsto
Ke žloutkům přidáme všechny ostatní suroviny a promícháme. Doporučuji ruční mixér, tolik se nenadřete.
Ke směsi přidáme sníh a znovu promícháme. Pečeme ve vaflovači do zlatova. Do těsta klidně můžete přidat skořici, kakao, citronovou kůru.. podle chuti. Podávat můžete s jakýmkoliv ovocem, šlehačkou, javorovým sirupem... je to jen na vás.









Příště vyzkouším tento recept z www.toprecepty.cz

125 g másla100 g
100 g cukru krupice
1 vanilkový cukr
2 vejce
250 g polohrubé mouky
100 ml vody - nejlépe perlivé
100 ml mléka
1/2 balíčku prášku do pečiva

Postup je stejný jako u toho prvního. Jen není potřeba dělat z bílků sníh a jak jsem se dočetla v komentářích, křupavost je docílena tím, kam vafle odkládáme. Na talíři jsou měkké, ale když se vyndají na mřížku, tak jsou křupavé. Tak uvidím.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.