úterý 21. dubna 2020

Osiřelo dítě...

Tahle písnička mě jako dítě spolehlivě rozplakala. Dokáže to i dnes.

Osiřelo dítě o půl druhém létě.
Když už rozum bralo, na matku se ptalo.
Ach, táto, tatíčku, kam jste dal mamičku?
Tvá matka tvrdě spí, žádný ji nevzbudí.
Na hřbitově leží, nedaleko dveří.
Jak dítko slyšelo, na hřbitov běželo.
Špendlíčkem kopalo, prstíčkem hrabalo.
Když se dohrabalo, smutně zaplakalo.
Ach, mámo, matičko, promluvte slovíčko.
Mé dítě, nemohu! mám na hlavě hlínu.
A na srdci kámen, hoří jako plamen.
Jdi, dítě, jdi domů, máš tam jinou mámu.
Ach, není tak milá, jako vy jste byla.
Když má chleba dáti, třikrát jej obrátí.
Když vy jste dávala, máslem jste mazala.
Když hlavičku češe krev potůčkem teče
Když vy jste česala, vy jste ji hladila
Když nožičky myje, o škopíček bije.
Když vy jste mývala, vy jste je zlíbala.
Když košilku pere, div mne neprokleje.
Když vy jste právala, vy jste si zpívala.
Jdi dítě ,jdi domů zejtra na úsvitě přijdu, vezmu si tě.
Šlo dítě šlo domů položilo hlavu. Ach, táto, tatíčku,
už vidím mamičku. Mamička má milá, pěkná, celá bílá,
Co, dítě, co děláš? vždyť mamičku nemáš!
Vždyť nikdo tu není, marné tvé vidění.
Ach, táto, tatíčku! chystejte rakvičku. Má dušička bohu,
mé tělo do hrobu. Do hrobu - k mé matce,
ať ji zplesá srdce! První den stonalo,
druhý den skonalo, třetí pohřeb mělo.

Ale co mě rozhodně nerozpláče, je covid19. Jste překvapeni ? Vysvětlím.

Stále jsem slýchala, jak špatně se stravuji, že staré a osvědčené sádlo, máslo, bůček, špek jsou nezdravé. Včera jsem se ve zprávách doslechla, že na Tncz najdu, co mám dělat, aby na mě nehupsl ten zatrolenej virus. No a tam stálo toto: důležitá prevence proti corona viru je dostatek vitamínu D. A jak ho do těla vpravit? Jednoduše sluněním a z těchto potravin.
Mezi potraviny bohaté na vitamin D patří houby, vaječný žloutek, sádlo a slanina nebo ryby a mořské plody (losos, krevety, sardinky, kaviár, ústřice, olej z tresčích jater). Koupíte ho i ve formě potravinových doplňků a sluněním ho získáte úplně zadarmo. V těle ho totiž pomáhá aktivovat obyčejné sluneční záření.

Co na to říkají výživoví poradci? A co na to říkáte vy? Já jsem si dala domácí uzenou slaninu a zapíjím ji dvoudecovkou bílého vína. Ať si covid trhne nohou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.