středa 6. května 2020

Hantec

A je tady nová doba, tak zvaná koronavirová a to by nebyli Brňáci, aby se nepřízpůsobili. A protože moje rubrika "Vše o Brně", potřebovala oživit a doplnit výrazy do slovníčku hantecu, tak i váš slovník trochu obohatím. Přišlo mi to v mailu od jednoho echt Brňáka, za což mu děkuji. Tím, že je ze mně venkovan a jsem od mého rodného Brna poněkud odtržena, tak každá zmínka o něm ve mně vyvolává nostalgické vzpomínky a hantec k tomu neodmyslitelně patří. Nejsem sobec a tak se s vámi podělím.

Slovník:

Dekl na sandál - rouška

Pruba na plné kotel - plošné testování

Brajgl - vládní opatření

Sichrvály - ochranné pomůcky

Hokna z kéru - home office

Špricuňk na klepeta - dezinfekce

Echt hokna - první línie

Tak, jak se bude vyvíjet situace s pandémií jistě se bude vyvíjet i hantec , takže se můžete těšit na nová slovíčka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.