pátek 1. května 2020

Mini větrníčky

Odpalované těsto:

125 ml vody
125 ml mléka
125 g másla
125 g hl. mouky
1 káv. lžička cukru
špetka soli
4 vejce


Postup:

V kastrolku zahřejeme vodu a mléko a rpzpustíme v tom máslo. Přidáme sůl, cukr a zahříváme, ale tekutina nesmí vařit. Za stálého míchání přidáme mouku a mícháme tak dlouho, dokud nám nevznikne hladké těsto a na dně katrolku se nevytvořil film. Pak kastrolek odstavíme, těsto přendáme do misky a necháme zchládnout. Do ještě vlažného těsta zašleháme postupně všechna vajíčka, jedno po druhém aby každé bylo dokonale zašlehané. Troubu si předehřejeme na 200°C a na plechu vyloženém peč. papírem tvoříme větrníčky. Vložíme do vyhřáté trouby a pečeme 10 minut. Stáhneme teplotu v troubě na 170°C a pečeme ještě 20 minut. Troubu v žádném případě po dobu pečení neotvíráme. Těsto by sedlo a nebylo by to ono. Recept doporučuji. Nedá se na tom nic pokazit.
A tak vypadají ty moje větrníčky. Já jsem je nerozkrajovala, ale dírkou, která zůstala po špejli jsem je naplnila krémem. Zvolit můžete krém který máte rádi. Nemusí to být zrovna šlehačka. Větrníčky jsem udělala manželovi za to, že mně nakoupil kytky na balkon a moc neremcal. On je totiž miluje.
Kdybych přišla s foťákem o malou chvíli později, už bych neměla co fotit.


Kdo ještě odpalované těsto nedělal, doporučuji shlédnout video na FB .

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.