sobota 14. listopadu 2020

Jablečný kynutý koláč

 K víkendovým kávičkám jsem upekla "hokus pokus". Použila jsem můj oblíbený recept na kynuté těsto, které jsem udělala malinko řídší, než na vánočku a buchty. Do těsta jsem nakrájela jablka na malé kostičky a nahoru jsem dala jablka nakrájená na měsíčky. Ve vymazané dortové formě jsem těsto nechala ještě jednou vykynout. Jablíčka na povrchu jsem posypala skořicovým cukrem a dala jsem formu do trouby vyhřáté na 180°C. Po upečení a vychladnutí moučníku, jsem vršek polila karamelem. Docela se ten experiment vydařil a už jsem si jednu porci dala ke kávě. Nebylo by od věci při servírování nastříkat  na moučník šlehačku.No, ale to je na každé z vás. 

Ingredience:

kynuté těsto

5 jablek

skořicový cukr

karamel










9 komentářů:

  1. Ty mi děláš chutě :-). Dnes jsem koupila droždí, že udělám buchty, ale nějak jsem to nestačila, tak budou k večeři topinky :-))))).

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu, kde jsou jablíčka, tak to můžu. Hned bych si kousek dala.

    OdpovědětVymazat
  3. I u nás kynuté frčí :) těsto dělám většinou od oka, ale s jablíčky jsem kynuté ještě nedělala, dobrý nápad, určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kynuté dělám hlavně já, dcera říká, že mu nerozumí, ale na jídlo rozumí všichni, ale ráda to dělám. S karamelem jsem ještě nezkoušela, tak to někdy zkusím u nás je karamel hodně oblíbený. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trvalo mi hodně dlouho, než se mi kynuté povedlo. Napřed jsem dala horké mléko, pak nějakou podobnou botu a pak dostaly holky žloutenku a kynuté nesměly.

      Vymazat
  5. Jituš, ty mě dáváš, ale slinty, slinty. Vyzkouším ☺ Tvé kynuté dělám často. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Miluji jablíčka a veškeré pečení z nich-mňam,mňam...
    Přeji krásné dny ve zdraví ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Já dnes upekla chleba. Nakynul mi tak, že jsem ho musela vytáhnout z pekárny a přendat do skleněné mísy...

    OdpovědětVymazat
  8. Koláč vypadá nádherně.A jak je krásně vysoký.Já dělám zase bublaninu s jablíčkama a je to velmi chutné.Tvůj koláč stojí za vyzkoušení.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...