neděle 1. listopadu 2020

Jablkový koláč z FB.

 Tento recept je z FB a protože je rychlý a moc dobrý, ukládám do svých receptů.

 

Ingredience: 

3 celá vejce

180 mlmléka

8 dkg másla

15 dkg cukru

30 dkg polohr. mouky

1 čaj. lžička prášku do pečiva

3 jablka


Postup:

Vejce s cukrem ušleháme do husté pěny a přidáme ostatní ingredience. Nakonec vmícháme jablka nakrájená na kostičky nebo nakrouhaná na plátky. Vymažeme plech a vysypeme polohrubou moukou, nalejeme těsto a pečeme na 180°C  až je moučník růžový. Já jsem těsto nalila na větší plech a proto moučník není tak vysoký, ale dobrý je a šlehačka na něm tomu dala šmrnc.







6 komentářů:

  1. Já jsem včera v návalu překvapení z křepelčí snůšky přehlédla tento článek. Já na FB nechodím a ani nevím, že tam někdo dává recepty. Koláč bych mohla zkusit, u nás nic velkého netřeba péci, jen mě zarazilo, že jen 8 (slovy osm?) deka cukru? Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Vracím se zpět, neboť jsem si uvědomila, že jsem spletla suroviny. Ne cukru, ale másla jsem chtěla napsat. Já bych tam dala asi půl másla, nevím... Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí těch 8 dkg másla, ale vyzkoušej svůj nápad, třeba to bude ještě lepší.

      Vymazat
  3. To může být docela fajn koláček, jsou jablka v těstě, tak je určitě vláčný. Já jsem dělala na neděli taky jablkový koláč, ale z kynutého těsta a nahoru drobenku, no už není, mladí pomohli a byla tady švagrová, tak se po něm jen zaprášilo. Ale tak je to nejlepší. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je určitě dobrý i nízký. Já zas dala bublaninu na menší plech a byla naopak příliš vysoká, ale chutnala stejně. ☺

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Loupáčky

500 g  hladké mouky 230 ml  mléka (pokojová teplota nebo vlažné) 100 g  změklého másla 75 g  cukru 1  vejce (pokojová teplota) 30 g  čerstvé...