neděle 8. října 2023

Čalamáda

Včera jsem hned po další várce skvělého kečupu nakrouhala zelí, cibuli a papriky a zpracovala jsem čalamádu.  Receptúru mám taky odněkud z internetu a zatím nevím jak chutná. Chuť nálevu byla dobrá a tak si myslím, že dobrý bude i celkový výsledek.

Ingredience: 

2,5 kg bílého zelí

1 kg paprik různých barev

2 cibule 

Nálev:

 2 l vody

50 dkg cukru krystal

2 dcl oleje

2 dcl octa 

1 balíček Deka

Nálev svařit, přecedit a zalít nakrouhanou zeleninu nacpanou do sklenic. 

Sklenice uzavřít a sterilovat 15 minut při 85°C. Z tohoto množství jsem udělala 5 velkých a 9 menších sklenic .



3 komentáře:

  1. Už Ti Jitko řekl někdo,že jsi nezmar? Já říkám - pilná včelka 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale musím se přiznat, že je to dost vyčerpávající. Už to není jako dřív.

      Vymazat
  2. Čalamádu taky dělávám. Letos ne, mám ještě skleničky z loňska. :-)

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.