pátek 6. října 2023

Pečený kečup

Kečupů jsem vyzkoušela mraky, ale žádný nebyl tak dobrý jako tento. Má krásnou barvu, správnou konzistenci a výbornou chuť. Není to z mé hlavy, ale vygooglené na internetu. Receptů je tam hromada, ale já jsem si vybrala na toprecepty.cz . Mírně jsem si to upravila.

Ingredience:

2 kg rajčat

2 červené papriky

4 cibule

5 stroužků česneku

1 pol. lžíce mleté papriky

1dcl octa

23 dkg cukru

2 pol. lžíce soli

5 kuliček nového koření

5 kuliček pepře

5 hřebíčků

2 bobkové listy

Pro barvu kečupu jsem přidala jednu malou červenou řepu.

Všechny ingredience nakrájíme a dáme do hlubokého pekáče. Pečeme na 180°C asi 1,5 hodiny. Pekla jsem déle, protože je potřeba odpařit co nejvíc tekutiny.Nakonec rozmixovat, přepasírovat přes síto a dát do skleniček. Zavařit na 85 °C 25 minut. Z tohoto množství jsem udělala 6 skleniček.






8 komentářů:

  1. Tak domácí kečup jsem ještě nikdy nedělala a ani neslyšela, že by ho někdo dělal.. zní to dobře :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že stejně potrefených babek zavařujících je hodně. Co jiného dělat s tím, co se urodí na zahrádce, než to nějakým způsobem zpracovat a uložit do sklepa na zimní čas?Mám ještě jednu bedýnku rajčat, tak zítra budu péct další várku a taky tady mám obrovskou hlávku zelí a ta se bude hodit s paprikami a cibulí na čalamádu. Plán na zítřek mám, ale jestli ho splním, nevím.

      Vymazat
  2. Ahoj Jitko, kečup vůbec nejím. Tenhle recept vypadá skvěle! Možná jednu skleničku zkusím, pár rajčat ještě mám. Poslední papriky jsem dnes dala do leča, uvidím zítra.

    OdpovědětVymazat
  3. Teď mě napadlo, že to možná není potřeba zavařovat. Pečený čaj dávám do horkých sklenic a na deset minut je obrátím dnem vzhůru. Vydrží přes dva roky, nekazí se. Hela*
    Minulý komentář jsem nepodepsala. Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud jsou výpěstky ze zahrádky,je potřeba je zpracovat.👍

    OdpovědětVymazat
  5. Potrefená babka upekla z 1kg rajčat 2 skleničky. Kamarádka ochutnala a říkala, že je dobrý. Mně se zdál dost slaný, ale jak jsem psala, nekupuju a neznám :-))) Hela*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že je slaný tak akorát. To bude tím, že chuť neznáš díky tomu , že ho nejíš.

      Vymazat
  6. Jitko, kečupy jsem dělávala kdysi, ale nebyly tak dobré jako kupované. Tvůj recept si ukládám, líbí se mi na něm nějaké ingredience navíc a pak to pečení v troubě. Až budou levná rajčata - asi za rok, vyzkouším.

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.