pondělí 15. července 2024

Vejce od šťastných slepic.

 Krátce po "sametové revoluci" jsme s kamarády vyrazili do rakouských Alp. Mimo obdivovaných  krás přírody jsem zaznamenala na plotě jedné usedlosti nápis: Prodej vajec od šťastných slepic. V té době jsme ještě slepice nechovali a tak jsem o jejich životě a potřebách, jako holka z města, neměla ani páru. Proto jsem se zeptala kamaráda, co tím autor nápisu chtěl asi říct. Bylo mně vysvětleno, že šťastná slepice je ta, která má volný výběh, pastvu na zelené louce a v záloze to jistí kohout. Tehdy jsem si říkala, že až jednou budeme na chalupě bydlet, budeme mít slepičky chované stejným způsobem. A jak jsem si umínila, tak se taky stalo a postupem času jsem se dopracovala nejen k vlastním slepicím ale taky k mnoha dalším  informacím o tom, jaký vliv právě tyto podmínky mají na kvalitu a chuť vajec. A protože nejsem lakomá, tak se s vámi o ně podělím. Jestli máte zájem čtěte.

https://cz.ezo.tv/zdravi-a-krasa/vejce-od-stastnych-slepic.html



 


5 komentářů:

  1. Občas v televizi ukazují jak vypadají slepice a kuřata chovaná v bateriích a není to hezký pohled. Jde hlavně o cenu, čerstvá vejce od farmáře jsou o dost dražší . Vzhledem k tomu, že nekonzumujeme vejce ve velkém , kupuji je od jedné známé farmářky. Na bábovky apod. používám bio vejce z marketu. Zdravím z Itálie ( velmi velmi slunné !) Olina

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, máš pravdu. Už je to rok, co jsme se vrátili k chovu slepic. Já mám 3 slepice s hnědými vejci, naši mladí mají slepice se zelenými vejci. Takže si to nepleteme. Slepičky mají celodenní výběh po zahradě a vše, co potřebují. Jenomže, jak si někdo myslí, není to zadarmo. Zobání a to ostatní, pravidelná hygiena kurníku atd. Ale ten výsledek stojí za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, máš naprostou pravdu, když to má mít výsledek musí se slepicím podstrojovat. Potřebují zrní, bílkoviny, kupujeme i směs pro nosnice. V zimním období, když je brzo tma tak jim v kurníku i svítíme. Z ničeho, nebo jen ze zbytků z kuchyně by toho moc nenasnášely. My jich máme trochu víc. Momentálně 23 kusů. Ale máme početnou rodinu, kterou zásobujeme a občas si přijdou i sousedi.Máme slepičky s hnědými a bílými vajíčky. To kvůli Velikonocům.

      Vymazat
  3. Ahoj Jitko zdravím, domácí je vždycky nejlepší a platí to i o vejcích, které snášejí šťastné slepičky... Hezké léto přeju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko,občas se nám podaří a vejce od šťastných slepic také ochutname.

    OdpovědětVymazat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Hrnkové knedlíky

 K dnešnímu obědu jsem dělala pajšl a k němu houskový knedlík. Dělávala jsem tyto knedlíky už jako mladá, samostatně hospodařící hospodyňka....