úterý 31. března 2009

Škrobení


Slíbila jsem, že ověřím škrobení velikonočních vajíček tekutým škrobem Alba efekt. Vajíčka už mám naškrobená cukerným roztokem tak, jak jsem zvyklá, ale měla jsem uháčkované a nenaškrobené andělíčky a tak jsem to vyzkoušela na nich. Chtěla jsem si také ověřit vypínání pomocí inijekčních jehel místo špendlíků, které někdy reziví. Dala jsem na radu Petry a zakoupila stovku inijekčních jehel. Neměla jsem zkušenost ani s vypínáním na polystyrenový zvoneček. Zdálo se mi to ale jednodušší, než na keramickém s použitím nějaké podložky. Škrob jsem použila neředěný a zbytek jsem vrátila do lahve. Na andílcích je to škrobení dostatečné, ale nejsem si jistá co to udělá na vajíčku až vyklepu skořápku. Tam je přece jen potřeba, aby bylo vajíčko hodně tuhé. Nezbylo, než si ke snídani udělat hemenex a vyfouknutá vajíčka ještě obháčkovat. Teď jsou ještě mokrá, ale odpoledne už budu znát výsledek a tak ho sem dopíšu. Zatím vám předvedu, jak dopadlo vypínání andělíčků.




Takový je konečný výsledek. Polystyrenový zvoneček není moc drahý. Tuším, že stál 7.-Kč a tak když ho časem rozpíchám, nebude to taková škoda a je to pohodlné. Takže vřele doporučuji nejen na andílky ale i na zvonečky, jak jinak.

Odpoledne 17:20

Vajíčka jdou dost špatně oddělit od příze. Asi by to chtělo potáhnout výfuk fólii a potom teprve obháčkovat. Radí to i Hagir v komentáři. Možná to příště zkusím, ale obávám se, že fólie bude při háčkování zlobit. Uvidíme... Celý večer jsem se trápila se třemi vajíčky a stejně tam nějaká skořápka zůstala. Alba efekt opravdu pevně přilne ke skořápce a nejde jen tak oddělit.Naškrobeno je ale dokonale. Tak tudy cesta nevede.

Napadla mne ještě jedna varianta. Obháčkovat výfuk, před naškrobením skořápku rozmáčknout, vytřepat střepy a pak teprve naškrobit a podobně, jako u vánočních koulí dovnitř prostrčit nafukovací balonek, který vyplní uháčkovaný tvar vejce, dobře zavázat, aby vzduch neunikl dřív, než příze uschne. To je možná nejschůdnější řešení. Tato varianta vznikla po přečtení komentáře č.7 od Hagir, ( já když škrobila první vajíčko, tak to dopadlo tak, že jsem ho nakonec zmuchlala, abych to z něj vůbec dostala a nafoukla do něj balonek a znova škrobila. ) Proč čekat, až nás dolování skořápek vytočí tak, že uděláme totéž co Hagir. Udělejme to hned a ušetříme si jedno škrobení.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.