pondělí 17. ledna 2011

Moje zlaté holky

Zaznamenala jsem komentář u tohoto článku http://yorga.blog.cz/1008/nova-kurata , kde jsem byla požádána o nové fotky našich slepiček. Dnes svítí sluníčko, holky jsou venku, ale příliš mnoho světla fotce nesvědčí. Ne všechny fotky se povedly. Něco ale přece.


.


.


.


Krátce po revoluci jsme byli v Rakousku a v jedné vyhlášené venkovské chatě, kde se specializují na knedlíky všeho druhu od knedlíků se škvarkama,  s ovocem, se špenátem a bůhví s čím ještě jsme se stavili na oběd. Z jídelny bylo vidět na dvorek, kde pobíhalo hejno slepic a kde stál kurník, na kterém bylo napsáno "Vejce od šťastné slepice za 3 šilinky". V přepočtu to tehdy bylo nějakých 9Kč.
Tak jsem na to chvíli zírala a nechápala, co to ti Rakušáci mají za divný slepice, že vejce tolik stojí a proč jsou ty slepice šťastné. Kamarád nám to vysvětlil. No přece vidíš, že mají kohouta, proto jsou šťastné. Tak i my máme šťastné slepice, protože jich máme 24 a mají dva kohouty. Oba kohouti jsou hodní. Je zajímavé, že každý má svoji družinu slepic a běda, když se ten druhý o některou jeho družku začne zajímat do hloubky. To okamžitě startuje. Je to oboustranné. Prostě nesnášejí, když jim konkurent leze do zelí. Když si představím, jak nešťastné musí být slepice ve velkochovech, kde nevidí denní světlo, natož kohouta nevím, jakou hodnotu můžou mít ta jejich vejce. Ta by se měla v obchodech dávat zdarma. Tak snad jsem mého návštěvníka zajímajícího se o chov drůbeže uspokojila, ale fotky ještě přidám, jen co slunko trochu zaleze.

Jak jsem slíbila nafotila jsem dalších pár fotek.


.


Právě si plní volátka chlebem namočeným v mléce a posypaným sušenými kopřivami. Na to se přímo vrhají. Díky kopřivám mají krásné žloutky i v zimě.

.


.


Tyto tři slepičky a kohouta na předchozím obrázku vyseděla Česká zlatá kropenka. Vajíčka byla od těch bílých Dominantek.

.

A tohle je druhá část dnešní snášky. Ráno sedm vajec a teď osm.V kurníku už bylo málo světla a tak jsem musela fotit až v kuchyni.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.