pondělí 20. června 2011

Mulardi a Kalimera

Uběhlo devět týdnů od vyklubání z vajec. Kačenky a kuřátka jsme koupili třítýdenní a u nás už jsou šest týdnů. Zdá se, že přibývají na váze líp, než ty loňské barbarie. Selská kuřata Kalimera jsem ještě neměla a tak nemám s čím srovnávat. V sobotu by se měla vylíhnout kuřata z vajec, která jsem nasadila pod kvokající slípku. Sedí holka vytrvale a tak jsem zvědavá, kolik kuřat se vylíhne, když sama udělala takovou selekci. Z jedenácti vajec zůstalo jen sedm.


Některé kačeny jsou ještě nepřepeřené, ale vypasené jsou pěkně.


Kalimera se přišla podívat, jestli jsem nepřinesla něco do zobáčku.



Protože jen málo lidí ví, co to jsou mulardi hledala jsem informace na netu. Je v tom trochu zmatek, řekla bych. Podle zdroje http://www.drubezarnabenkovice.cz/HUSOKACHNY-MULARDI.html odkud mám kachny jsem se dozvěděla, že jsou to importované finální hybridy vzniklé křížením kachny pižmové a pekingské. Na jiných stránkách jsem našla informaci, že mulard je mezidruhový kříženec kačera barbarie s kachnou pekingskou. Tak nevím kde je pravda. Nicméně tito kříženci vynikají vyšším podílem prsní svaloviny, menším obsahem tělesného tuku a vyšší hmotností jater.Není příliš velký rozdíl mezi hmotností samičího a samčího pohlaví. Ve věku devíti týdnů, kdy nastává první jatečná zralost, dosahují kačeny živé hmotnosti 3,8 kg a kačeři 4,05 kg.Tak nevím jestli byly kachny, které jsem koupila skutečně třítýdenní. Myslím, že pokud by měly být v devíti týdnech v jatečné zralosti, pak už by měly být taky přepeřené. Mulardi už nejsou schopni další reprodukce.
Dalším křížencem jsou barbarie, které jsem měla minule, ale u těch jsem se nedozvěděla jak to je s jejich rodiči. Z koho jsou vlastně vykříženy. Kdyby to náhodou někdo z vás věděl, tak bych tu informaci uvítala.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.