neděle 5. června 2011

Z jiného soudku


"Ty kačeny nás sežerou" zvolal můj muž, když už potřetí nesl kačenám matení. Ráno chleba a rohlíky namočené do mléka a v deset hodin už byl kastról vymetený. Krmítko se suchým šrotem mají trvale k dispozici. Tak dostaly brambory se šrotem a v poledne zvovu chleba namočený tentokrát ve vodě a posypaný šrotem. Na to se nedá odpovědět jinak, než že budou brzo vykrmené. Hladovět nemůžou. Kuřátka narostla tak, že už okama plotu neprolezou a tak už chodí s kačenama do výběhu. I kuřata jsou žravci. Teď, krom toho, co dostávají do krmítka nahrabou si broučky na zahradě. Když vyběhnou ráno ven, to je fičák. Běhají jak o život a předhánějí se, které dřív něco ukradne kačenám z kastrolu. Je to zábava. A teď zlatý hřeb. Ač je to proti pravidlům velkochovů, jedna z kropenatých Dominantek zasedla na vejce. Nebylo to ale jen tak, jelikož můj muž byl zásadně proti. Jenže co nadělá proti přírodě a mně. Vysvětlila jsem mu, že je to skoro zázrak, když taková slepice kvoká a navíc je to holka chytrá a prostě si střihla mateřskou. Náš kohout je totiž sexuální bagr a ona chudina byla asi jeho favoritkou. Peří na zádech, zadku a za hlavou má načisto odrbané. Tak proč ji tu mateřskou nedopřát. Aspoň se v klidu kukaně trochu opeří. Manžel nakonec rezignoval s poznámkou, že jsem blázen a že je zvědavý jak s tou bolavou nohou budu lítat k dobytku až odjede na kola. (Zatím ještě nejel, tak proč se plašit). S brbláním snesl kukaň z kůlny a přidal koš se senem a já jsem se jala tvořit hnízdo. Dala jsem tam jedenáct vajíček a kvočna zasedla. Za chvíli jsem slyšela z bedny podivné zvuky a ona milostivá jedno vejce rozbila. Asi se ji zdálo, že na ni mám přílišné nároky a taky je ta krize, tak co kdyby se ze všech vajec vylíhla kuřata, že? Co taková matka samoživitelka s jedenácti kuřaty to nemá lehké. Ona zatím neví, že ji budu sponzorovat. A teď fotodokumentace.












Když všechno dobře půjde, tak za tři týdny bude běhat další drobotina po dvoře.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.