sobota 10. března 2012

Salát z červené řepy

Nevím, jak vy, ale já jsem červenou řepu nikdy nemusela. Když se vařila, smrděla mi po myších.Zavařená ve slakokyselém nálevu s křenem, to se dalo. Tu dělávám a taky ji jím. Ovšem v syrovém stavu jsem si z ní salát neuměla představit vůbec. Vyslechla jsem si recept ve vysílání mého oblíbeného rádia a řekla jsem si, že když říkají jak je to zdravé, tak to vyzkouším. Vyhledala jsem si ještě informace na netu a našla jsem tady http://www.nasevyziva.cz

Červená řepa prospívá cévnímu systému, zabraňuje křehkosti cév a kornatění tepen (ateroskleróze), chrání před infarktem, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, zvyšuje tvorbu červených krvinek, odstraňuje zácpu. Šťáva z řepy čistí játra, chrání organismus před radioaktivními látkami, byl prokázán i její účinek při renovaci poškozených buněk.

Červená řepa obsahuje různé substance, které rozpouštějí a odstraňují nestravitelné zbytky, odplavují toxické látky z mozku a nervových buněk. Bez této zátěže reagují nervové buňky rychleji, člověk se následně cítí lépe a svěžeji. Obecně se červené řepě připisuje povzbuzující účinek zvyšující odolnost organizmu.

Má močopudné účinky, tím, že vylučuje z těla sůl má i protirevmatické účinky. Povzbuzuje činnost žaludku a tvorbu žluči. Stopové prvky podporují tvorbu inzulínu, zrakovou ostrost a metabolismus vůbec. Látky obsažené v této chutné plodině (významný zdroj kyseliny listové) jsou nesmírně důležité také pro plodnost a svůj význam hrají při vývoji plodu.

To, co jsem si přečetla stačilo k tomu, abych vyzkoušela tento salát.



Salát ze syrové červené řepy

Dobře opranou a oloupanou bulvu červené řepy nastrouháme na jemném struhadle, přidáme jogurt nebo zakysanou smetanu, strouhaný křen nebo krenex a šťávu z jednoho citronu, špetku soli. Cukr netřeba přidávat, protože řepa má cukru sama o sobě dost. Promícháme a můžeme podávat.




Na internetu je spousta receptů na saláty ze syrové červené řepy. Tento je jednoduchý a v případě, že by nechutnal a vyhodil se, nebyla by to velká škoda. Můžu vám potvrdit, že se nevyhodil, snědl se a já jsem ho snědla nejvíc. Kdo trpí zácpou si může být jist, že po tomto salátu tomu tak nebude. Důkladně vám vyčistí střeva o statních přednostech nemluvě.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.