čtvrtek 13. září 2012

Novinky na našem dvorku

Dnes to bude další směsice událostí.
Včera jsem si byla pro nové slepice, které jsem měla objednané už od jara. Mám velmi dobré zkušenosti s hybridy Lohman. Už jsem je měla předloni a nadšení z nich nebralo konce. Tak, jak paní v drůbežárně řekla, že snášejí každý den jedno vejce, tak se taky dělo. Měly by být za patnáct měsíců vynešené, ale moje zkušenost je jiná . Ty první dvě slepičky jsem si koupila na zkoušku v srpnu roku 2010. Snášet začaly koncem září, takže do dneška je to 24 měsíců a stále nacházíme v hnízdě, každý den dvě bílá vejce . To znamená, že holky pěkně přesluhují. Tím, že snášejí vejce s bílou skořápkou a ostatní naše slepice mají vejce hnědá, je jednoduché sledovat jejich snášení.Tyto nové Lohmanky mají dvanáct týdnů, a snášet by měly v osmnáctém týdnu věku.Tentokrát mám těchto krasavic pět. Mám jistotu, že i když bude vaječná krize, budu mít i v nejkrutějších mrazech, denně pět vajíček, krom těch od ostatních slepic. To není vůbec špatná představa. Moje bývalá kolegyně Stanička, by ze mě měla radost.



Konečně jsem našla místo pro trubače, kterého jsem dostala od dětí k loňským narozeninám. Doufám, že se mu u drůbežárny bude dařit a Sára ho nechá napokoji.




Sára by byla dobrá kuchařka. Už má lecos okoukané. Dokáže stát na zadních a bedlivě sledovat co vařím. Hlavně však čeká, co by, kde urvala pro sebe. Dnes se jí podařilo urvat vařečku. Voněla pěkně po čerstvě vyškvařeném sádle. Než jsem se vrátila od slepic, bylo po vařečce. Zůstala jen tyčka.Moje chyba. Musím si dávat pozor, aby nezůstalo nic na kraji pracovní desky. Dlouhonohá "Kubelková" všude dosáhne packou.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.