pondělí 24. září 2012

Podzimní kreace

Nástup podzimu začíná slibně. Dnes je krásný slunečný den a rosničky slibují, že to tak ještě zůstane. Bylo by to fajn, protože muškáty jsou ještě krásné, fuchsie jakbysmet, dokonce mají ještě spoustu poupátek.Bylo by škoda, kdybych už musela všechno odnášet do sklepa.Nicméně okrasné dýně už nástup podzimu dokládají. Dekorace z nich k podzimním dnům neodmyslitelně patří. Já jsem žádné nevypěstovala, ale dostala jsem pár krasavic od sousedky a tak jsem z nich udělala jen takovou rychlovku.


Muškáty stále kvetou, jako v plném létě, jakoby se jich příchod podzimu vůbec netýkal.Ale všeho dočasu.






Sáry se nadcházející podzim vůbec netýká. Ta je v zahradě ve svém živlu ať je jaro, podzim, nebo hromady sněhu.


Ovšem já příchod podzimu pociťuji intenzivně. Ukládám vše, co muž na zahradě vypěstoval. V pátek to byla čalamáda z paprik a zelí, v sobotu jsem zpracovávala rajčata, protože už začaly přízemní mrazíky a bylo by škoda, kdyby je vzal čert. Udělala jsem do mrazáku několik sáčků s rajskou omáčkou a od včerejška suším polévkovou zeleninu.Protože už topíme, zatím jen v krbových kamnech, tak se na nich bezvadně usuší. Ušetřím za energii, kterou by stálo sušení v sušičce.


Zatím je to jen mrkev a petržel. Celer jsme letos nevypěstovali a tak budu krájet až dnes večer, až se muž vrátí z Brna a přiveze kupovaný. No nevadí, ta trocha zeleniny z hypáče, se v té domácí ztratí.Mrkající


Zavařená už jsou nějaká jablíčka a čekají mě ještě hrušky. Něco do sklenic, něco nasušit na křížalky.A ráda bych udělala taky pár skleniček hruškových povidel.
Pro samé zavařování bych zapomněla na naši Matyldu. Té je sice podzim taky šumafuk, ale musím říct, že tady chyběla.Do těch podzimních dnů, zvlášť až přijdou plískanice vnese pohodu svým veselým štěbetáním. Je hodná, neokusuje vařečky ani nože, netrhá kdejaký hadr, nebere ponožky, jako Sára.Za to dostane novou klec a protože jsem objednala dost velkou, snad dostane i kamaráda. Ale abych Sáře nekřivdila, už se trochu vzpamatovala a když sebere botu, na povel přines, ji zase vrátí. S noži to zatím nefunguje. Dokud střenko nezlikviduje, dobrovolně nevydá.Mrkající Už slyším manžela. "Chtěla jsi ji, tak si teď nestěžuj". Tak mlčím...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.