pondělí 24. března 2014

Drozd se zabydluje

Ptáci lítají jak o život. Samci pronásledují samice, jen drozd má jasno. Ten už si na novou generaci zřejmě zadělal a tak staví hnízdo. Načapala jem ho, když si přiletěl obhlídnout jedličku, kterou mám přímo před onem z kuchyně. Nejdříve vybíral do kterého patra své hnízdo umístí a hned začal nosit v zobáčku suché traviny. Zdá se, že mu jedlička vyhovuje, ale obávám se, že moc klidu si tam neužije. Je to hned vedle chodníčku, kde je dost velký provoz. Chodíme tudy krmit slepice a taky se tudy producíruje Sára. Dnes má drozd klid, protože Sáře je asi blivno. Včera se vrtala v kompostu a dnes má pekelné větry. Ani se mnou nešla ke slepicím. Jen leží v pelechu pod mým psacím stolem, kde mám PC a smrdí mně tady pod nosem. Granule v misce jsou už od večera netknuté. Asi sežrala všechny slupky z kedlubny. Má to ráda a já už je na kompost ani kvůli ní nedávám. Jenže manžel si to asi neuvědomil a včera je tam vysypal. No snad ji to přejde.





Uvedla jsem vás v omyl. Žila jsem v domnění, že hnízdo staví špaček, ale napsala mně kamarádka Boženka, že je to drozd. Špaček prý si staví hnízda ve vykotlaných stromech. Boženčin manžel je vzdělaný v tomto oboru, tak mu musíme věřit. Podívala jsem se do Wikipedie a rozdíl mezi oběma ptáky je patrný na první pohled . Špaček má na bříšku stejnou, nebo podobnou kresbu, ale na tmavém podkladu.




Sára se už dvakrát vyzvracela, tak už snad bude líp.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.