sobota 25. dubna 2015

Drahanské sýrobraní

Krásné počasí dnes vytáhlo na výlet mnohé pecivály, mezi něž se počítám i já. Ovšem, jako správný milovník sýrů jsem nemohla nevytáhnout paty z domu aspoň na chvíli. Na trzích jsem se pídila hlavně po sýrech ze Slovenska. A byly tam. Koupila jsem si od všeho, co mám ráda. Pro jistotu jsem některé stánky míjela z dálky, protože se znám a určitě bych si přinesla domů nějaký nepotřebný keramický střep, nebo košík, kterých mám doma dost. Taky jsem ochutnala ten vyjímečný mls Choco kebab, novinku na našem trhu. Smlsla jsem si, diabes nediabetes. Však to zase napravím. No a taky jsem pořídila pár snímků.





A co to ten Choco kebab je? Malá placka z mandlovo citronového těsta s kurkumou naplněná šlehačkou, jahodami, banánem, karamelem, oříšky a lahodnými čokoládovými hoblinami. Mana nebeská, co vám budu povídat. Zatím jsem to znala jen z vyprávění.










Na stáncích byla krom nepřeberného množství sýrů také keramika, košíky, různé nápoje a další lahůdky. Tuto akci připravilo Muzeum Drahanské vrchoviny a vzdělávací centrum TGM. Něco z historie si můžete přečíst tady . Na připravený program, stříhání ovcí a další ukázky z lidových zvyklostí tohoto kraje už jsem nečekala. Musela jsem využít krásného počasí, na které jsme tady tak dlouho čekali. Dnes mně totiž pošta doručila balík s rostlinkami, které jsem si objednala u Starkla. Dorazily krásně zabalené v dobrém stavu a tak je potřeba je přesadit na nějaký čas do větších kontejnerů a po zmrzlíkách teprve do záhonů. Počkají si ve skleníku. A ještě se mrkněte na dobroty, které jsem si nakoupila.










Toto už je z jiného soudku, ale vyfotit jsem to musela. Je to magnólie před naším domem, která letos mimořádně krásně kvete a jestli přijde nevítaný mrazík, mohl by květy ožehnout. Pak už bych neměla co fotit.




Letos, podruhé po dvaceti letech se chystá rozkvést vistárie. Jen jednou jedinkrát měla jeden květ a od té doby nic. Až na radu Luďky jsem ji ostříhala a jestli se nic nepřihodí, tak taky krásně pokvete. Zatím jen ukázka připraveného květu.




Rozkvetl i kdoulovec, tak už se mám konečně čím kochat.




A ještě letmý pohled do skleníku. To aby mu to nebylo líto.Mrkající


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.