úterý 7. července 2015

Opakování, matka moudrosti

Začíná dozrávat rybíz, alespoň u nás. Na jihu Moravy už mají určitě sklizeň za sebou. Včera jsme byli na penzionu oslavit kamarádových 66 let výborným obědem. Já a kamarádova manželka jsme si daly "Repešskou flákotu". To je grilovaná krkovice, mimochodem výborná. Já tam nechodím tak často, ale když už jdu, tu flákotu si dám. Tentokrát jsme k tomu dostaly jako prémii, grilovaný Hermelín s brusinkami. Muži si dali smažený sýr, který tam dělají z Goudy a který je taky moc dobrý. Váhala jsem mezi oběma dobrotami, ale maso to vyhrálo.


Porce jak pro těžce pracujícího chlapa. A to už jsem fotila, když jsem kus masa ujedla.







Ty brusinky mně připomněly můj recept na rybíz á la brusinky, který musím letos udělat. Ten recept pochází z doby, kdy brusinky jako kompot nebyly k dostání. Buď ve speciálních potravinách pod pultem a nebo v Tuzexu. Starší ročníky si jistě pamatují kdo nakupoval v Tuzexu. Pro vás, které tento recept "chudých" neznáte, opakuji. Jinak ho najdete v mých receptech na zavařeniny.

Kompot á la brusinky

1 kg rybízu bez stopek
1/4 l vody
1/4 l octa
650 g krupicového cukru
celou skořici, pár hřebíčků asi 1 dcl rumu
Postup: Rybíz přelijeme horkou vodou svařenou s octem. Přidáme 650 g cukru, celou skořici, hřebíček a vše 15 minut povaříme.Na závěr dáme trochu rumu cca 1dcl. Kuličky rybízu můžeme částečně rozmačkat. Skořici a hřebíček vybereme. Horké plníme do sklenic, uzavřeme víčkem a obrátíme dnem vzhůru asi na 5 minut. Pak obrátíme a necháme vychladnout.
Podobně můžete udělat totéž z plodů černého i červeného jeřábu.

Černý jeřáb á la brusinky
7 dcl červeného vína
1/2 kg cukru krupice
1 kg jeřabin
Pro lepší chuť můžeme přidat opět kousek celé skořice a pár hřebíčků. Rozvařit, opět můžete část plodů rozmačkat, nakonec přidáme 1 dcl rumu. Horké plnit do sklenic, uzavřít, otočit dnem vzhůru asi na 5 minut.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.