úterý 13. prosince 2016

Můj salát Coleslaw

Různě ochucených a upravených salátů tohoto typu je plný internet. Chtíc udělat něco pro svoje i manželovo zdraví jsem tento salát zkoušela udělat několikrát. Vždy jsem něco ubrala nebo přidala, až z toho vyšla tato varianta, která mně chutná nejvíc. A proto, že nejsem lakomá, tak se o recept na ten "můj" rozdělím. Pro dva, z nichž jeden, (já) je větší žeryk co se zeleniska týče stačí toto:


1/2 menší hlávky zelí
2 mrkve
1 malá cibule
1 lžíce olivového oleje extra virgin
1 zakysaná smetana
1 pol.lžíce majonézy (není nutná, ale přidá na chuti)
sůl dle chuti
1 polévková lžíce moučkového cukru
1 káv. lžička dijonské hořčice
špetka pepře

Vlastním Thermomix ( už od sametové revoluce ) a na něm dělám všechno možné i nemožné. Tak zelí, mrkev i cibuli v něm nasekám. Přendám do mísy a k tomu dám všechno ostatní. Důkladně promíchám a nejlepší je, nechat salát v lednici odležet. Třeba do druhého dne, ale to u nás nevydrží. Co vám to tady píšu, už mám jednu misku v sobě.m Stejná miska zůstane manželovi a ještě jednu mám pro sebe na zítra. Proti klasickému Coleslawovi tam dávám zakysanou smetanu, ta zjemní jinak ostřejší (štiplavou ) chuť zelí.Dobře v něm chutná i hořčice. Prostě se mi zdá, že všechny chutě jsou vyvážené a nám to tak chutná. Aby to bylo super dietní, měla by tam být jen mrkev, zelí olej a sůl s pepřem a cukr, ale
já si chci i pochutnat.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Změna v tvorbě

 Protože mám čerstvě zoperované oči, tak háčkování zatím není to, co by se dělalo nejlépe. A proto, že neumím jen tak lelkovat, využila jsem...