úterý 9. května 2017

Alenčin domácí přítel (teď už i můj)

Zdá se, že zmrzlí muži si to už dnes začali odbývat. Teď je u nás 5°C a poletoval sníh. Všechny kytky jsme nanosili domů, protože bych o ně nerada přišla. Muškáty z balkonu, fuchsie a begónie ze dvora. Předpovědi jsou nejasné a těm nahoře není co věřit. Mají být zmrzlíci, tak je vypustíme a basta. Svatý Petr nemá rozum, jakoby nás ta zima už dost nepotrápila.
Začala jsem netradičně, ale skončím tak jak to má být, když se peče.

Z blogu Alenky (tetky pernikářky) jsem si opsala tento skvělý recept. Moučník se jmenuje domácí přítel a musím říct, že název je výstižný. Ten moučník může být směle přítelem každé kuchařky. Je jednoduchý, rychlý a výborný. A to jsem neměla doma kandovanou citronovou kůru, která tam patří.

Tak teď už konečně ten recept:

28 dkg polohrubé mouky
28 dkg moučkového cukru
4 celá vejce
1 dcl mléka
1 dcl oleje
1/2 prášku do pečiva
8 dkg sekaných vlašských ořechů
3 dkg kandované citronové kůry

Postup:

Celá vejce a cukr vyšlehat do pěny a postupně přidávat mouku smíchanou s práškem do pečiva, olej, mléko a nakonec ořechy a kůru. Těsto nalijeme do formy nebo pekáčku vyloženém pečícím papírem a upečeme v předehřáté troubě. Hotové pocukrovat nebo ozdobit třeba polevou podle chuti. Já jsem spěchala, tak jsem jen cukrovala.



Tak to je můj domácí přítel.Mrkající



Zdroj: http://tetkapernikarka.blog.cz/


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.