pátek 21. února 2020

Rychlý karlovarský knedlík

Včera si manžel koupil ledvinky. moc často je nevařím a já osobně se bez nich obejdu. No, občas je potřeba druhé polovičce vyhovět a tak dnes k obědu budou ledvinky. Já bych si vystačila s rohlíkem, ale manžel chtěl knedlík. V restauraci dnes zbytný knedlík neměli a tak prý udělej karlovarský. No tak jo i když nadšením jsem nebyla celá bez sebe.
Když bylo těsto připravené, chtěla jsem to dát do střeva na tlačenku, abych se nemusela vztekat s fólií. Přinesl mně zbylé střevo od zabíjačky. Mohla jsem tušit, že to nebude jen tak. Na jednom konci už bylo střevo zavázané. Až jsem měla téměř všechno těsto uvnitř, všimla jsem si, že na druhém konci vytíká. Nejspíš se jim nehodilo střevo ani u zabíjačky. Muž měl štěstí, že nebyl poruce. Vzala jsem tedy funglovku, zavázala a nacpala znovu těsto. Už je knedlík v kastrólu. Jsem zvědavá, jak to dopadne.

  • starší rohlík 6ks
  • vejce 2ks
  • nasekaná petrželka 2 - 3 lžíce
  • hrubá mouka 10dkg
  • sůl čajová lžička
  • mléko 250ml
Rohlíky rozkrájíme na malé kostičky, přidáme petrželku, sůl a mouku. Oddělíme bílky od žloutků. Žloutky smícháme s mlékem, rozmícháme, nalijeme na rohlíky, zamícháme a necháme chvíli stát (5 - 10 minut).
Mezitím uděláme z bílků sníh a zamícháme ho do směsi.
Směs na karlovarský knedlík rozdělíme na dvě poloviny, vyklopíme na potravinovou fólii, vytvoříme tvar knedlíku, zabalíme a vaříme ve vodě asi 20 minut.Nebo jako já nerozdělené na dva díly a nacpané do střeva na tlačenku. Vařila jsem 35 minut.
Tento recept jsem opajcovala na https://erecepty.eu/karlovarsky-knedlik/ a upravila podle své potřeby.
A nesmí chybět obrazový postup
















Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.