čtvrtek 18. června 2020

Kachní paštika

Včera jsme si k obědu upekli kačenu. Protože naše kačeny mají přes tři kila, bylo to na dva svtrávníky příliš. Nechali jsme si ještě dvě porce k dnešnímu obědu a ze zbytku jsem udělala paštiku. Už jsem ji dělala jednou a byla moc dobrá, tak proč ne, když ta minulá už se minula.Smějící se
Na netu jsem našla několik paštik a doufala jsem, že si najdu tu stejnou, co jsem dělala loni, ale nepamatovala jsem si zhola nic a tak jsem opět improvozovala. Z každé paštiky, které jsem na netu našla tentokrát jsem si vzala něco, co mě oslovilo a dávalo smysl.Výsledek je tento:


Ingredience:
70 dkg čistého masa z pečené kachny
30 dkg jater z kachny a krůtích jater
2 cibule
2 stroužky česneku
pepř
sůl
čerstvě nastrouhaný muškátový oříšek
sádlo a sosík vypečený z kačeny
1 dcl portského vína
trochu smetany na šlehání
3 lžíce vepřového sádla.
Postup:
Čisté maso z pečené kačeny a játra pomeleme na masovém strojku, na sádle zpěníme cibulku nakrájenou nadrobno a tu taky pomeleme. Do pomlété fašírky přidáme přecezený sosík s kachním sádlem které se vytvořilo při pečení. Přidáme drcený česnek, pepř sůl podle chuti a nastrouháme muškátový oříšek. Přidáme tři lžíce vepřového sádla. Dobře všechno promícháme. Nejlépe ručně. Podle konzistence můžeme kromě portského vína přidat i trochu smetany ke šlehání. Konzistence hotové paštiky by měla být jako hodně hustá omáčka.


Osm skleniček paštiky už je v zavařovacím hrnci, kde si při teplotě 90°C pobudou 60 minut.
Doufám, že paštika bude stejně dobrá jako ta minulá. Ten recept jsem si totiž nezapsala a tak teď to nenechávám náhodě.

2 komentáře:

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.