sobota 19. května 2007

Přírůstek do rodiny

Tak jsme se konečně dočkali. Yorga se na porod chystala dva dny.Myslela jsem si, že to bude jako minule a po probdělé noci budou ráno štěňátka, ale spletla jsem se. Naše holčička si ráno pěkně usnula a nic se nekonalo. Všechno se odehrávalo jako při minulém vrhu, jen s tím rozdílem, že se nezvracelo a ráno se porod nekonal.Včera se situace opakovala, hrabání na koberci, běhání po bytě odnikud nikam, převracení porodní bedny naruby atd, atd, jenže, v něčem byl přece jen rozdíl, zvracelo se. To mě ujistilo, že teď už je to vážné. Připravila jsem si všechny náležitosti jako, dobré nůžky, desinfekci dostatek čistých hadříků, noviny papírové ručníky a Savo. Ta noc byla neskutečně dlouhá. A protože tu první jsem nedospala, tak jsem co chvíli na židli zadřímla.Vzbudilo mě vždycky šustění novin v bedně, 
když v ní Yorga dělala převrat.








Blížila se pátá hodina ranní a já už jsem dostala hlad. Šla jsem si nachystat snídani a byla jsem si jistá, že dnes ji mimořádně sním v klidu, protože Yorga má jiné starosti a hlavně je jí šoufl a nebude loudit. Jenže, asi dvakrát jsem si ukousla z krajíce chleba a párkrát upila kávu a vidím jak se Yorga přesouvá z bedny do předsíně a když jsem na ni zavolala, vracela se a u zadnice se jí houpalo štěně. Vrátila se s ním do bedny a já měla po snídani. Chtěla jsem zjistit, jestli je placenta venku a štěně dobře ošetřené a viděla jsem že pupečník není dokonale odstraněn. Tak jsem milé štěně vzala, že nůžkami dodělám to co Yorga mírně odflákla a zjistím co je to za pohlaví. Matka se za mnou rozběhla a chtěla vidět co s jejím štěnětem provádím. Opřela se předníma tlapkama o stůl, stála na zadních a vší silou vrazila do stolu tak, že káva se vylila na sešit, do kterého si píšu váhy štěňat. A bylo po snídani. Štěně jsem zvážila, mělo 32 dkg a byl to kluk. Pěknej! Na zádečkách dva bílé puntíky a za krčkem bílou šálu.Hned jak jsem ho vrátila mámě, začal hledat struky.
Moje pracovní jméno je Puntíček - Barny





Neuběhlo ani patnáct minut a už tu bylo další štěně. Jenže ten první kluk se tak ozýval, že přišel o mámino mléko, že se k němu vrátila a začala ho olizovat. Toho čerstvého, ještě zabaleného v blanách si nevšímala. Bylo to tedy na mně, abych blánu roztrhla a vyprostila tu malou černou kuličku a uvolnila jí tlamičku. Ale to už zaregistrovala Yorga a ujala se svých mateřských povinností.Štěňátko očistila a uložila se k oběma prckům tak, aby je nezalehla a mohli oba pít. Až se dost unavili, a usnuli vzala jsem toho druhého abych opět zjistila, že je to kluk a že váží 31 dkg. Ten už má jen bílou šálu na krčku a žádné puntíky.


Prozatím mi říkají Šála , ale dnes už Baddy




Marně jsem čekala, co bude dál. Yorga unavená po výkonu usnula a já se musela smířit s tím, že dalšího štěněte se už nedočkám. Nevadí aspoň se v nich budeme dobře orientovat. Jména jsme jim zatím nedali. Pokřtíme je dnes večer, až se Katka, naše vnučka vrátí ze školního výletu . Jména budou začínat na B, protože je to druhý vrh.
První vrh - sedm štěňat.
Tyto dvě fotky jsem sem dala jen pro srovnání, jak vypadá početná rodinka a jak jen takové malé rodinné torzo.




Druhý vrh - dvě štěňata



Zatím nejsou jména vybrána zkuste napsat do ankety umístěné dole za reklamou, které jméno se vám nejvíc líbí . Třeba je vybereme společně.
Přidávám fotky, které jsem pořídila dnes.










Nová jména pejskům vybrali návštěvníci blogu a přidělila je Katka. Všem děkuji za účast a končím hlasování o jménech.
Dnes mám špatnou zprávu, náš Puntíček - Barny, nás včera ráno opustil. Nemohla jsem tuto smutnou novinu napsat dřív, dokud naše Katka neodjede na závody. Měla by po náladě a kdoví, jak by na závodech uspěla.Je těžké vypiplat týden stará štěňata bez mámy. I když jsem se moc snažila, krmila je tou nejlepší náhradní stavou, Barny neměl ssací reflex. Jen polykací.Yorga měla velké problémy s mléčnými žlázami a štěňátka od ní nemohla od začátku pít.Od minulé neděle jezdíme po veterinách, aby aspoň Yorga byla v pořádku.Musela dostat inijekci, aby se jí v takovém množství netvořilo mléko a zabránilo se zánětu. Teď dostává antibiotika a její jediný úkol, který však zvládá mistrně, je masírovat Baddymu bříško.Ostatní povinnosti jsem převzala já. Každou hodinu míchám "psí Sunar," jak říkám mléku od ROYAL CANIN. Baddymu to chutná, ale stále se tulí k mámě a pokouší se vydolovat nějaké mléko od ní. Ale je to zřejmě marné. Nechci to zakřiknout, ale Baddy je vitální a pere se o dudlík, tak doufám, že to spolu zvládneme.Držte nám palce.
Mnohokrát jsem ocenila výhody Internetu, ale tentokrát mu vzdávám hold bezvýhradně. Vše, co jsem potřebovala najít k problémům kolem uměle odchovaných štěňat jsem tady našla v míře, více než hojné. Moc mi to pomohlo.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.