středa 1. dubna 2009

Krajkářka

Tohle není apríl, vážně jsem to zkoušela.
Jsem tvořilka, toho jste si všichni, kteří chodíte na můj blog všimli. Za svůj život jsem se naučila plést, háčkovat, vyšívat i šít. K šití jsem se dostala až v dospělosti, ale ostatní ruční práce jsem zvládala už jako dítě školou povinné. Chtěla jsem se ještě naučit šitou krajku a paličkování. Na obě techniky byl v Brně kurz. Nevěděla jsem co si vybrat, nejraději bych chtěla obojí současně, ale lektorka mně ujistila, že obojí je náročné a že to není možné zvládnout. A tak nakonec padla volba na paličkování. Základy jsem se naučila, ale mezitím jsem odešla do důchodu a zmizela z Brna na venkov. V kurzu paličkování jsem už nepokračovala a tak zůstalo jen u těch základů.





Pokusila jsem se předat to málo, co jsem se naučila vnučce. Šlo jí to velice dobře. Paličky ji v rukou jen hrály, ale dlouho u toho nevydržela. Je to takové živé stříbro, chvíli neposedí. Možná časem. A nebo, že by byla po mé mamince, která neměla u ručních prací tu nutnou trpělivost? Jak ona sama říkala, " já nemám pro ruční práce ten správný sicflajš". (Brněnský výraz z němčiny - napsáno foneticky).




Jablko, to byl úkol udělat si podvinek a upaličkovat to, co jsme si vymyslely. Já jsem nechtěla nic složitého a tak jsem vytvořila podvinek na jablko.



Tohle byla moje poslední práce v kurzu. Už jsem ji nedokončila a tak je na čase to udělat teď. Snad po letech dokážu probrat mozkovnu a přijdu na to, jak jsem to dělala. Jestli se to povede, tak budu paličkovat i dál. Už jako samouk. Literaturu mám.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.