pondělí 27. dubna 2009

Dopisy

V době internetu a mobilních telefonů nějak ubývá běžné korespondence. Ruku na srdce, kdy jste napsali svůj poslední dopis? Já jsem dřív psávala dost často, ale přiznám se bez mučení, že jsem psaní dopisů i pohlednic hodně omezila. Abych to vzala od začátku. Když jsem byla dítě, bylo v "módě", nebo abych se vyjádřila přesněji, byly nám ve škole, v hodině ruského jazyka rozdány dopisy od dětí z různých koutů Sovětského svazu. Potom následovalo několikaleté dopisování v ruském jazyce. Moje dopisování s dívkou z Vladivostoku skončilo odchodem ze základní školy. Ani nevím jak, ale naše dopisování šlo jaksi do ztracena. Pamětníci si vzpomenou na malované obálky, ve kterých tyto dopisy chodily.
Mám uchovaných pár dopisů z dětských let mých synů, které psali z táborů a ozdravovny.
Moje pozdější dvouletá korespondence byla na vojnu mému staršímu synovi. Mladší na vojnu nešel. Abych nezapomněla, ještě předtím několikaletá výměna korespondence mezi námi a přáteli z Bulharska, se kterými jsme se seznámili při jedné dovolené v Primorsku. Dopisy mezi Brnem a Svištovem, odkud pocházeli, jsme si vyměňovala asi jednou za dva měsíce. Kvůli tomu jsem si koupila i česko-bulharský slovník. Pár dopisů jsem si vyměnila s tetou a potom běžné psaní pohlednic z dovolené, k různým svátkům a to bylo zhruba vše.
Je pravda, že internet je rychlejší, telefonování ušetří také čas, ale rukou psaný dopis je, řekla bych, osobnější. Škoda, že psaní dopisů se tak trochu z našeho života vytratilo.

Může něco nahradit například tento korespondenční lístek, který poslal můj mladší syn, tehdy prvňáček, z pionýrského tábora, kde byl i se svým starším bráchou o kterém se taky zmiňuje?Určitě ne, protože kdyby byl poslán e-mailem, nebylo by to ono. Navíc, word by opravil chyby a to by byla taky škoda. O čtyři roky tarší syn ve svém dopise z téhož tábora psal, " mami bráchovi nepiš, když dostane dopis, tak brečí". Ten jeho dopis jsem mezi ostatními, které mám pečlivě uschované a stužkou převázané nenašla. Taky škoda. Píšete dopisy? Odpovědět můžete v anketě po kliknutí na komentář.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.