neděle 8. května 2011

Rojení

Dva poslední pěkné dny přinesly do naší rodiny poněkud zmatek. V pátek se vyrojily jedny včely. A jak jinak, než kolem poledne a včelař nikde. Manžel odjel po desáté hodině do Brna a já, nic netuše, jsem v kuchyni připravovala oběd. Vnuk Míša(14), který mně moc pomohl se skalkou přiběhl ze zahrady a hlásil "babi, ty včely nějak divně hučí." No jistě, hučely, protože se rojily. Obrovské mračno včel létalo ve skrumáži kolem kadlátky. Naštěstí nepříliš vzrostlé. Asi po hodině se začaly usazovat. Nepříliš šťastně. Místo aby udělaly hrozen, roztáhly se po kmeni. Protože manželovi jen přicmrndávám, nevěděla jsem co s tím. Jestli to snese odklad až se vrátí, nebo s nimi budu honem muset něco udělat. Chtěla jsem spustit poplach a odvolat manžela z Brna. Na první pokus to nevyšlo, jelikož si nechal mobil doma. Jak jinak? Když u nás o něco jde, muž je buď v Itálii na kole, nebo na lyžích v Jeseníkách a nebo na pracovním obědě bez mobilu. Naštěstí jsem sehnala mobil na jeho kolegu a u toho oběda jsem je vyhmátla. Za hoďku byl muž doma a to už byly včelky všechny na stromě. Tak se převlékl do mundůru, nasadil kuklu a jal se je smetat do rojáčku. Zadařilo se, ale to nebylo zdaleka celé dobrodružství. V sobotu se vyrojily další dvoje včely a oba roje se usadily na jiné kadlátce, ale ty už udělaly krásné hrozny, které se daly pěkně sundat. Nejdříve do pytle a pak přesypat do nových úlů.Jeden jsme si museli vypůjčit od kamaráda, protože čekáme na zásilku dalších dvou nových úlů i s nástavky. Při tom druhém rojení už jsem zapomněla fotit. To proto, že jsem sledovala manžela, jak s tím zápolí a očekávala jsem, že si něco pěkného vyslechnu. Původní manželovo prohlášení totiž bylo " dobře, tak ať je po tvém, ale maximálně patery včely, víc ani rana". No a teď máme osmery. Až všechno skončilo, řekl : " a ty mně nechoď na oči." To jako já. Dnes je neděle a už je smířený se vším. Má si to líp hlídat. Kdyby včas vylámal matečníky, mohl mít jen ty patery. Ale abych mu nekřivdila. Pořád je ještě začátečník a chybami se člověk učí, ne?






Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.