pondělí 29. dubna 2013

Nákupy

Včera bylo Jaroslava a to jezdíváme gratulovat švagrovi k svátku. Pravidelně při té příležitosti nakoupím v tamním zahradnictví muškáty. Tentokrát jsem se utrhla a koupila jsem si ještě tři surfinie, dvě černooké Zuzany a čtyři glechomy. Bývala bych toho nakoupila mnohem víc, protože tam bylo kytek až oči přecházely. Jen těch barev surfinek co tam měli. Nádherné rododendrony, které by ovšem natrhly manželovi kapsu natolik, že bych nechtěla celou cestu domů poslouchat ty řeči o tom, kolik peněz vyhodím za kytky, když se nehodí ani do salátu. Tak jsem si jen zahořekovala, že žlutý a bílý rododendron ještě nemám a strašně bych si ho přála. Teď budu čekat, jestli moje hořekování padlo na úrodnou půdu a třeba se některý z nich doma neobjeví. Manžel se tam bude stavovat v pondělí, až pojede z Brna pro zeminu na muškáty a tak možná.... Stejně má řečí jak holič v sobotu a nakonec je rád, když kolem domu všechno kvete. Zatím je to jen zlatý déšť.


Od neteře jsem dostala tři nové růže. Neprozradila, jaké barvy jsou, tak se budu těšit až rozkvetou. Slíbenou mám ještě bílou. Dnes jsem zasadila glechomy a Zuzany. Sára, ta příšera hned jednu z květináče vytáhla i s bambusy, kolem kterých už se rostlinka začala pěkně pnout. Sáru zajímal hlavně ten bambus. Všimla jsem si jí, když jsem v kuchyni umývala nádobí. Oknem vidím, jak za sebou vleče něco po chodníčku a tak jsem vyběhla ven a jasně, byla to Zuzana, kterou jsem umístila ke sloupku u schodiště. Naštěstí jsem to zahlídla včas, jinak by bylo po kytce. Sára vytrvale "okopává" všechny kytky ve svém dosahu a já trpělivě chodím s motyčkou a zahrabávám kořínky, aby to všechno neuhynulo. Proboha, kdy už dá těm kytkám pokoj? Bojím se, že nikdy.






Na vaše dotazy na to, co je glechoma, jsem vyhledala ve starších fotografiích obrázek balkonu, osázeném převislými surfinkami a glechomami. To dlouhé je glechoma. Další fotografie mých balkonů najdete zde.



A toto je glechoma přivezená v sobotu.



Už má na balkoně své místo. Koupila jsem čtyři sazenice a dám je mezi muškáty. Musí být zvlášť v květináči, jinak by muškáty zadusila. Vytváří silné kořenové baly a prorůstá do muškátů. Bere jim živiny a muškáty strádají. To mám vyzkoušené. Na fotce balkonu je patrné, jak jsou muškáty malé a glechoma prosperuje. Nebýt surfinií, byl by balkon chudobný.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.